1. Adamentowe przedmioty na powierzchni?
To możliwe. Więc robi się to tak:
Dajemy przemioty, które chcemy zachować z Podmroku jednej postaci. Potem zaraz jak wyjdziemy na powierzchnię
robimy pauzę (zanim zagadają nas Elfy). Potem dajemy odłączenie postaci, która jest wypasiona (ale nie nosi ich na sobie)
przedmiotami z Adamentu. Mówimy jej żeby poczekała na nas w gospodzie "Miedziany Diamdem". Po dojściu do Amn idziemy prosto do gostka, który czeka na nas z przedmiocikami...
2. 16 Magicznych Hełmów?!?!?!
To nie żart. A więc:
Normalny scenariusz jest taki: idziemy do owej studni na Wichrowych Wzgórzach,
podchodzimy do niej, wyciągamy hełm a po mniej więcej 3sek pojawia się żywiołak
powietrza, który nas atakuje. A "Nienormalny" scenariusz: idziemy do owej
studni, podchodzimy, wyciągamy hełm, robimy pauze (koniecznie przed pojawieniem
się żywiołaka!!!) podczas pauzy wykonujemy Quicksave (lub normalny zapis, bez
znaczenia). Nastepnie wczytujemy przed chwilą zapisany stan gry i..., możemy ponownie
wyjąć hełm! I tak można bez końca..., save, pauza, load, save, pauza, load :-)).
3. 3 x Pierścienie Tarrana
A więc:
Nie trzeba używać żadnych cheatów, bo to możliwe bez nich.
Mimo iż pierścień nie jest rewelacyjny to jednak sprzedać warto, nieprawdaż?
Pierścień ten jest nagrodą od Tolgierasa za dostarczenie mu martwego lub żywego
Valygarda Corthala. Można go tez zdobyć po walce z Tolgierasem w Kuli Sfer.
Więc udajemy się po misję do Tolgierasa w budynku Rady Sześciu i okradamy go -
mamy pierwszy pierścień, później odnajdujemy Valygarda i zabijamy go, a ciałem
otwieramy Kulę Sfer. Po otwarciu kuli udajemy się do Tolgierasa i mówimy mu,
że ukryliśmy ciało i rządamy większej zapłaty, on da Ci znów ten sam pierścień
co mu wcześniej ukradłeś, trzecią sztukę zdobędziemy po walce z Tolgierasem
w Kuli Sfer. Jesteś posiadaczem 3 pierścieni Tarrana, bravo! :-)
4. Każdy może czarować!
A więc:
Po pierwsze musisz mieć jakiś scroll z czarem, np. Ochrona przed Zwykłymi Broniami.
Daj go załóżmy wojownikowi, scroll będzie czerwony, co oznacza, że nie możemy go użyć.
Ale nic bardziej mylnego. Wciśnij pauzę i wypij jakąś miksturę z plecaka (podczas pauzy),
następnie podmieniamy miejsce mikstury w naszym przypadku scrollem Ochrony przed Zwykłymi Broniami i wyłączamy pauzę.
I co otrzymujemy?, nasz wojownik jest odporny na zwykłe bronie!!!
Uwaga, ta sztuczka działa jedynie na daną postać, więc nie próbuj np. użyć wyłomu,
bo zadziała na wojownika :-)
5. Unlimited experience.
Może nie do końca, ale całkiem możliwe, mwahehehe...
Włącz w opcjach autopauzę. Ustaw, aby włączała się ona przy spostrzeżeniu wroga.
Teraz włącz drużynie standardowy skrypt SI i wybierz jednemu z bohaterów jakąś
broń miotaną (łuk, kusza, proca, strzałka, rzucane sztylety czy topory). Tym
bohaterem wejdź na mury Sharadush i udaj się w pobliże zamku Gromnira. Na murach
walczą strażnicy samoobrony. Udaj się w stronę tych, którzy obstawili mur po lewej
stronie zamku Gromnira. Przechodząc koło nich powinna włączyć się autopauza, a po
jej zwolnieniu twój bohater powinien zacząć atakować niewidocznego wroga bronią
miotaną. Poczekaj aż łucznicy broniący murów zginą (przez cały czas atakuj),
następni nie powinni przyjść przez długi czas. Z kolei twój bohater cały czas będzie
zabijał kolejnych wrogów, którzy cały czas będą się odradzali w tym samym miejscu.
Tymi przeciwnikami są Ogniste Olbrzymy, warte 8000 XP. Dopóki Saradush będzie stało
kolejni ich przedstawiciele wciąż będą się pojawiali!!! W ten sposób można "nabić"
setki tysięcy XP małym nakładem sił i bez żadnego zagrożenia ze strony przeciwnika,
który nie może Cię zaatakować.
(przysyłajcie swoje tipsy czy odnalezione bugi - dobrze by było wraz z screenem - do mnie).