Więzienie Irenicusa.


Drukuj !
  1. Poziom I
  2. Poziom II
POZIOM I

...budzisz się...Irenicus znikł po eksperymentach dokonanych na Tobie. Do klatki podbiega Imoen, możesz z nią pogadać, ale nie dowiesz się nic więcej aniżeli o tym, że siedzibę Irenicusa zaatakowali Złodzieje Cienia. Nadaża się szansa ucieczki.
W tym momencie przejmujesz kontrolę nad drużyną. Jesteś ty i Imoen. Powyżej w celach znajdują się: Minsc (wraz z Boo :-)) oraz Jaheira. Aby uwolnić Minsca musisz użyć podstępu, doprowadź go do szału (sam wyłamie cele). Teraz do Jaheiry. I tu jest problem nie masz klucza, którym szłoby otworzyć cele. Więc chodźmy po niego (znajduje się on w pomieszczeniu na zachód od Ciebie). Idziemy do drzwi, którymi wkradła się Imoen wcześniej, jest tam Golem Więzienny- możesz go zabić (broni się), ale nie musisz (nic Ci nie zrobi) oraz przeszukaj skrzynię i stół (uzbroj drużynę, zabierz katanę-pierwsza w grze), a za obrazem jest skrytka z pułapką (rozbrój ja Imoen) i zabierz Sztylet +1 ---> jest tu również klucz do klatki Jaheiry. Mamy więc już 4 osobową drużynę. Otwórz drzwi (1) i zabij Mefita Mgły (niestety drzwi zamknięte). Idziemy teraz droga , którą przyszedł Golem Strazniczy do Irenicusa. Natrafiliśmy na pomieszczenie z Machiną Błyskawic (|.....|). Zaatakują cię tu mefity, które ciągle będę się pojawiać dopóki nie wyłączymy owej machiny (możesz ich troche pozabijać). Wyłącz Machinę przełącznikiem na pólnocno-wschodniej ścianie tegoż pokoju (2000 exp). Idąc dalej napotykasz kryształową jaskinię. Napotkasz tu dżina o imieniu Aataqah, zada on Ci zagadkę, a prawidłowa odpowiedz to: |...........| (3500 exp).Po odpowiedzeniu na zagadkę każe Ci on walczyc z Ogrzym Magiem lub Gibberlingami. Teraz idź zach. korytarzem (napotksz po drodze Gobliny-słabizny), aż dojdziesz do skrzyżowania dróg. Idź na prawo. Spotkasz tu Golema Ściekowego (poda się za jego przełożonego), dowiesz się po rozmowie z nim, że żeby go uaktywnić musisz posiadać Kamień Aktywacyjny (przeszukaj wszystkie szafki i zbierz potrzebne przedmioty). Teraz na Pn. korytarzem (po drodze spotkasz Mniejsze Gliniane Golemy w pokoju po lewej - zabicie ich pojedynczo ułatwi Ci później grę). Idź do końca korytarza do pokoju w którym znajduje się Rielev (w kapsule :-). Porozmawiaj z nim i daj mu "wieczny spokój" poprzez wyjęcie Ogniw Energetycznych zasilających kapsułę. Przed wyjściem przeszukaj pokój i zabierz Kamień Aktywacyjny. Możesz iść teraz do kapsuł podtrzymywania życia na Pd. i przeszukać skrzynie oraz pogadać z pół-martwymi. teraz do Golema Ściekowego, daj mu Kamien Aktywacyjny i zleć sprzątanie i karmienie (3000 exp). Teraz udaj się za nim do Otiaga, zabij go i przeszukaj skrzynie (650 exp, Hełm Infrawizji). Idź dalej korytarzem na Pn.- wsch. (uważaj na pułapki w pokoju, którym się znajdziesz. Przeszukaj pokój (Posążek Żywiołaka Powietrza) i na wsch. do "lasu". Pogadaj z Driadami i obiecaj im pomoc. I idź do sypialni na pd. i zabierz między innymi Klejnot Głowni Wyrównywacza (rozbrój pułapki i przeszukaj pomieszczenie - jeżeli zabiłes wcześniej Pomniejsze Gliniane Golemy to alarm nic nie zdarzy :-)
Teraz idź na Pn. do Biblioteki, zabij mefity i przeszukaj półki (opcjonalnie przczytaj zwoje :-). I do Magazynu. Przed wejściem rzuc na siebie czary ochronne i przygotuj się do walki z Duegarami (ich przywódca - Illyich - ma Żołędzie, o które prosiły Driady). Po stoczonej walce zabierz przedmioty z trupów i wróć do Driad po exp za misję. Teraz korytarzem na Pd. (uwaga na pułapki) do Machiny unieruchomienia. Spotkasz tam deomna który jest uwięziony przez pole generowane przez machinę, przełączając dżwignię uwolnisz Cambiona i rozpoczyna się walka (przy twoim levelu cięższa walka, więc się przygotuj). Po zabiciu demona przeszukaj zwłoki.
Teraz do drzwi nr. (|.........|), jeżeli masz Posążek Żywiołaka Powietrza będziesz mógł wejść do Sfery Żywiołu Powietrza. Idąc na lewo napotkasz kilka Mefitów, zabij je i na końcu znajdziesz zwój Przywołanie Żywiołaka Powietrza. Na Pn. w tej lokacji znajduje się spora grupka mefitów i dla niedoświadczonego gracza to może być ciężka walka, więc się przygotuj. Na lewo od ostatniej walki znajduje się lampa, pocierając ją uwolnisz Dżina Malaawa, który poprosi cię o przyniesienie mu Flaszy (znowu wracamy do Driad i grzecznie prosimy Elymę o takową Flaszę). Dżin z wdzięczności podaruje Ci przedmiot, pamiętając twoje wcześniejsze przygody (jeżeli wybrałes ścieżkę zła to ] możesz otrzymać nawet Miecz Sarevoka). Po wykonaniu misji wróć się do pokoju Irenicusa i idź w lewo do portalu.

POZIOM II

Teleportując się napotkasz koło portalu Yoshimo (bardzo dobry złodziej , ale niestety zdrajca). Idż korytarzem na Pn. napotkasz 3 generatory mefitów: magmy, dymu, minerału. Zak każdym razem jak zabijesz mefita pojawia się nowy na jego miejsce. Musisz zniszczyć generatory, aby nie pojawiały się mefity. Zobaczysz tu również martwego Khalida, partnera Jaheiry-obiecaj jej, że zabójca poniesie odpowiednią karę. Przeszukaj pomieszczenie (musisz zabrać 3 różdżki: Przywołania, Zabójczej Chmury, Ognia). Teraz wejdz pierwszymi drzwiami od lewej. Napotkasz tu klona i zabójcę, nieważne jak się zachowasz i tak ten kto wygra obróci się przeciwko Tobie. Przy ciele klona powinna leżeć Klucz Różdżki Pocisków. Teraz drzwami po prawej idź korytarzem, az natrafisz do Sali Różdżek. Zauważysz (wykrywanie pułapek), że cała cala jest w pułapkach. Aby je unieszkodliwić musisz w odpowiedniej kolejności użyć kluczy na piedestałach: Klucz Pocisków, Mrozu, Ognia, Przywołania, Błyskawic, Zabójczej Chmury i następnie pozbierać różdżki. Na końcu sali znajduje się posąg, a bliższe mu się przyjrzenie, pozwoli na odnalezienie Pierścienia Ochrony +1. Możesz teraz iść drzwami na Pn. - zach. gdzie walczy Ulvaryl z Zabójcami - pomóż Ulvaryl. Teraz 3 korytarzem po prawej natkniesz się na kuźnię i Maczugę +1. 2 korytarzem dojdziesz do uwięzionego Frennedana. Przeszukaj konatę w poszukiwaniu pułapek i klucza. Kluczem otwórz celę Frenndana (później go zabijesz, kiedy Cię zaatakuje). Teraz pierwszym korytarzem. Zostaniesz zaatakowany przez Zabójców i Frenndana. Po ich załatwieniu przeszukaj ich ciała i Pd. wyjściem na zewnątrz (34500 exp za ucieczkę z lochów).