- Aresztowanie Imoen
- Cyrk
- Nora Siedmiu Dolin
- Targ Przygód
- Maheer, zaklinacz Rogów
Aresztowanie Imoen
Po ucieczce ze szponów Jona Irenicusa trafisz na Promenade Waukeen i będziesz świadkiem walki Jona z Zakapturzonymi Czarodziejami.
Jon da się pojmać, ale tylko jeżeli Imoen zostanie również zabrana (w tym momencie tracisz Imoen z drużyny,
którą dopiero spotkasz w Przytułku). Będziesz musiał się mocno napracować aby ja uwolnić. Więc pozabieraj jej wszystkie przedmioty i w drogę.
Nadarza się znakomita sposobność sprzedania i/lub kupna przedmiotów oraz uleczenia się w oberży np. Mithrest.
Najlepiej jeżeli zakupisz Tubę na Zwoje i Worek na Klejnoty.
Magiczne zwoje możesz zakupić na Targu Przygód oraz u ulicznych sklepikarzy. Bronie i opancerzenie w tym samym miejscu, ale nie szalej z kasą.
Cyrk
Na środku "miasta" znajduje się Cyrk. Obok niego stoi chłopiec - Giran, który zgubił gdzies w cyrku matkę. Potem porozmawiaj
z strażnikiem przy wejściu do namiotu i zaoferuj swoja pomoc.
Wejdx do środka. Przechodząc przez most pojawi się Geniusz, który każe Ci rozwiązać zagadkę. Właściwa odpowiedz to: Książę ma 30 lat,
a księżniczka 40 (19500 exp). Wejdź do środka.
Kiedy wejdziesz do wnętrza zobaczysz na Pn. Ogra (przemieniona Aerie) oraz na Zach. pająka (matka Girana).
Nie zabijaj ich (!!!), a dowiesz się, że ich wygląd to sprawka iluzjonisty.
Na I i II poziomie znajduja się potwory, ale przed przejściem do ofensywy rzuć czar Rozproszenie Magii lub Prawdziwe Widzenie czy też
Wykrycie Iluzji, a wyjdzie na jaw kolejny podstęp iluzjonisty.
Gdy w końcu dojdziesz do pomieszczebua, gdzie przebywa Kaalah ponownie rzuć czar Rozproszenie Magii i zabij Kaalaha. Nie powinno to być trudne.
Pamiętaj abyś przez przypadek nie zabił mentora Aerie, Quale'a.
Po zaibiciu Kaalaha wyjaśni się wiele rzeczy zw. z Cyrkiem. Porozmawiaj z Quale'm, Aerie (możesz ją przyłączyc do drużyny) i matką Girana - Hannah.
Wyjdź z Cyrku i porozmawiaj ze Strażnikiem, który Ci zlecił sprawę zbadania Cyrku (+1 reputacja i exp). Kolejna rozmowa z matką i Giranem zaowocuje exp'em.
Nora Siedmiu Dolin
Ta oberża na Pn. oferuje nocleg, trunki i nic poza tym. Jedyne co warte jest jeszcze uwagi to górne piętro, gdyż przebywa tam inna grupa poszukiwaczy przygód.
W jej "skład" wchodzą:
Menkar Kruszykamień, Czarnoksięski Amon, Puk, Smaeluv Siekacz Orków, Brennan Risling. Najlepiej zapisz grę przed rozmową z nimi.
Po wejściu do pokoju zostaniesz zaczepiony przez Menkara i masz do wyboru: przyjąć obelgi tego skunksa, walkę lub tez przygotowanie do walki :-)
Ta ostatnia najlepsza się zdaje :-P Więc grzecznie przeproś ("Jeszcze pożałujesz swoich obelg Menkar :-0") i przygotuj się do CIĘŻKIEJ walki, gdyż
twa drużyna jest na niskim niestety poziomie :-( (w taktykach będzie opisane jak pokonać ową drużynę, tymczasem sam popróbuj).
Pozbieraj to co pozostało z trupów i jazda stąd.
Targ Przygód
Targ Przygód to jedno z najlepszych sklepów Amnu, jeżeli nie najlepszy! U
Ribalda możesz zaopatrzyć się w wszelakiego rodzaju
magiczne bronie, pancerze, przedmioty, itp. U góry wśród biblioteczek znajdziesz
Lady Yuth, sprzedaje ona magiczne pergaminy i jest w posiadaniu tuby na zwoje,
która powinieneś koniecznie kupić. Poza tym jeżeli masz zainstalowany płytę kolekcjonerską lub ściągłeś plik z download Bonusowi Sprzedawcy
to znajdziesz tu również
Deidre, która oferuje iście potężne przedmioty, lecz ich ceny wcale nie odbiegają od wartości przedmiotów (godna polecenia jest Szata Vekny).
Złodziej o wyższym poziomie może spróbować szczęścia w kradzieży kieszonkowej.
Radzę często odwiedzać te miejsce, gdyz w późniejszej fazie gry Ribald będzie oferował ci nowe przedmioty, bardziej okazałe.
Maheer, zaklinacz Rogów
Nad drewnianym podestem w Pd-Zach. części Promenady, znajdziesz kupca o imieniu
Maheer (po najechaniu na niego kursorem
widnieje jednak napis "Sklepikarz"). Zapytaj go o magiczna broń. Umi on zaklinać rogi, gdyż to rodzinna tradycja.
Więc do dzieła, trzeba znaleźć róg :-) A z tym nie będzie problemu, gdyz jeden taki znajduje się w Dzielnicy Mostów w budynku na Pn. od
oberży Pięć Dzbanów (musisz mieć wyszkolonego złodzieja). Znajdziesz tam Róg Valhalli (pozwala on przyzywać Berserkera 5 poziomu).
Wróć do Maheera a powie on Ci, że może dla Ciebie rzucic zaklęcie na Róg w zamian za 2000 SZ i Diament. Róg można ponownie ulepszyć za 5000 SZ i Beljuril
(ten klejnot to rzadkość i jest BARDZO wartościowy w sklepie :-), a można go znaleć np. na Wzgórzach Umar po wykonaniu misji Klejnot i Kurczak).
I w ten sposób jesteś posiadaczem Żelaznego Rogu Valhalli, którym możesz przyzywać Berserkera 9 poziomu.