Kiedy przybędziesz z drużyną w okolice Twierdzy De´Arnise, będziesz musiał rozwiązać problem Trolli, okupujacych posiadłość. Jeżeli w Twojej drużynie przebywa Nalia to nie możesz stąd odejść dopóki nie rozwiążesz problemu! Jeżeli odrzuciłeś wcześniej jej usługi to znajdziesz Nalie w Pd.-Zach. części lokacji, w Forcie. Kapitan Arat i jego Gwardziści musieli się wycofać za palisadę. Arat wyjaśni Ci, że Twierdza została przejeta, a rodzina De´Arnise uwięziona. tajemne przejście, opisane przez Nalie, zaprowadzi Cie do środka Twierdzy.Znajduje się w skale na północ od palisad, ale zasłaniaja je gałęzie. Każda postać je wykryje, ale Złodziej zrobi to automatycznie.
Twierdza, parter
Posuwając się w tajemnicy po posiadłości otwórz drzwi (przeszukaj oba pomieszczenia) i drugie, gdzie będziesz świadkiem morderstwa, utłuc Trolla! Teraz przejdź drzwiami z lewej strony do zbrojowni i porozmawiaj z Saelsonem, wspomni o artefakcie "Cepie Wieków". Przechodząc kolejno przez Zbrojownię, ukryte przejscie do Kuźnia, gdzie połączysz elementy w Cep Wieków, trafisz do Sali z trofeami (poszperaj tu trochę). Teraz wejdź do Głównego Holu (wybij wszystko co się rusza). Mała rada pamiętaj, że Trolle da się zabić tylko kwasem lub ogniem! W pd. rogu korytarza znajdziesz skrzynię z 450 SZ i Sztyletem +2. W Kwaterach Służbowych w Pn.-Wsch. rogu znajdziesz cenny Szafir Gwiaździsty Teraz wyjdź na zewn. wyjściem na Pd., zabij pieski, a jeśli nie masz do tego serca to wyslij je na pewną śmierć do Otiaga. Zabij Otiaga i zabierz psie mięso. teraz schodami za Otiagiem wejdź na blanki i przekręć kołowrota, co umożliwi Kapitanowi Cernickowi dostać się do posiadłości [29 750 exp]. Udaj się z powrotemdo Twierdzy i przejdź do Kuchni i tam ugotuj psie mięso - "psi gulasz", który uratuje, a może i nie :-) Twoją skórę w piwnicach. Teraz udaj się na górne piętro.
Twierdza, I pietro
Przeszukaj wszystkie pomieszczenia, w Gabinecie napotkasz Yuan-Ti (mag) i Trolla, który podzieli się na mniejsze Trolle, gdy będzie w stanie krytycznym. udaj się do Sypialni na Pn.-Zach., przeczesując wszystkie pomieszczenia. W Sypialni uwolnisz ciotkę Nalii oraz Heldorna (poinformuj ich o sytuacji). Za nimi jest tajemne przejście, Kaplica oraz zejście do Piwnic. W Kaplicy stoi kilka Golemów, m.in. Żelazny Golem, więc musisz być ostrożny.
[Cromwell:"Let me have them, let me, please!!!"]
Północne skrytki kryja kilka cennych przedmiotów:
- Posąg z lewej: Młot bojowy +1, +4 przeciwko olbrzymom, Głownia cepa bojowego (ogień)
- Posąg w środku: Elfi Łuk +4
- Posąg z prawej: Topór bojowy "Lodowy Łupieżca" +3
Twierdza, piwnice
W pierwszej komnacie stoi skrzynia zabezpieczona pułapką z Amuletem Tarczy, natomiast drugie pomieszczenie chronione jest przez 3 Trolle w tym jeden Widmowy. Wyślij zwiadowcę do trzeciego pokoju, a odkryjesz w jaki sposób Trolle dostały się do Twierdzy. Weź wwcześniej ugotowany gulasz i pomknij do Cel i włóż go do resztek po ostatnim posiłku Kolosów i szybko uciekaj, bo Kolosy tu biegną, zamknij je w korytarzu. Jeżeli jednak chcesz z nimi walczyć to pamiętaj o rzuceniu przed walka czaru Chaotyczne Rozkazy. TorGal, bo tak nazywa się przywódca tych trolli, zabił już ojca Nalii, jednak nie odkrył jeszcze miejsca przechowywania skarbu (kolumna za ciałem ojca Nalii). TorGal wyczuje zwiadowcę i ukryte postacie (pech) i przystąpi do ataku, więc przygotuj się do walki, a z racji, że Torgal szybko się regeneruje, możesz mieć trochę kłopotów. Po zabiciu TorGala i jego obstawy (2 Większe Trolle). Teraz po zabraniu co trzeba ze Twierdzy udaj się spowrotem do Nalii i dowiesz się co nieco na temat sytuacji jej i Twierdzy. jeżeli jestes wojownikiem, możesz przyjąć propozycję opiekuna tego regionu, a Twierdza De´Arnise stanie się Twoją własnością. Do Twoich obowiązków będzie nalezało nadzorowanie posiadłości i okolicznych farm. Sądzisz, że jesteś w stanie podołać temu zadaniu?