Ruiny Świątyni.


Drukuj !
  1. Wejście do lochów
  2. Posąg Rytuału
  3. Smok Cienia


Wejście do lochów

Kiedy pojawisz się w okolicach Ruiny Świątyni, noc będzie spowijać nieba, a las nabierze wrogi wygląd. Zauważysz Większego Łakowilka, który ucieknie do jaskini, wejdź i porozmawiaj z matką stada wilków, masz dwie możliwości potoczenia akcji:
  1. wrogo się nastawić na rozmowę i zaatakować
  2. pozwolić wyjaśnić się wilczycy
Co wybierzesz nie ma znaczenia, nijak nie wpływa na akcję. Udaj się do wejścia do Lochów Cieni. Przed zejściem zaatakuje Cię bardzo liczna grupa Cieni. Jaśniejąca kula, stojąca obok Anath może na chwilę rozjaśniec przez dwukrotne kliknięcie na niej, zabije kilka stworów, ale nie wszystkie. Zejdź do Lochów.

Posąg Rytuału

Kiedy zejdziesz do Lochów będziesz musiał stwoczyć kilka walk i licz się z tym. Udaj się do komnaty, której drzwi znajduja się zaraz przy zejściu, zabij wilki i zabierz Kości Amauny. Udaj się do Pn. pomieszczeń. Zabij strażnika i zabierz klucz do celi. Otwórz celę i uwolnij Mazzy Fentan, możesz ją przyłączyć. Posąg rytuału pozostaw sobie samemu, udaj się na pd. Z filaru wyciągnij zwój rytuału poranka. Trochę na pd. znajdziesz piedestał, na którym lśni Klejnot Słońca, będzie cię on chronił przed cieniami, dopóki go nie zdejmiesz z piedestału. Wyjdź stąd i udaj się do wcześniejszej dziwnej, magicznej bariery - Klejnot Słońca ja zniszczy. Udaj się korytarzem aż zauważysz drewniany most, ale uwaga, kiedy wejdziesz do połowy mostu zaatakują Cię cienie i im pochodne, zabij je. Przejdź do komnaty wypełnionej lawą! Nie masz się jednak co bać bo zadaje o jedyne 1 pkt. obrażeń. Przeszukaj skrytki (uwaga na pułapkę) i udaj się do Pn. pokoiku. Zabij wszystkich i przeszukaj skrytkę. Teraz do grobowca Amauny na pd. Porozmawiaj z duchami Badona i Dettseh, po czym zanieś Kości Amauny do właściwego miejsca ich spoczynku. Otrzymasz od ducha Amauny między innymi Kamień Strażniczy, który jest BARDZO ważny jeśli nie masz zamiaru na razie stanąć w szranki ze Smokiem Cienia. Ponadto ważnym otrzymanym przedmiotem jest fragment Świetego Symbolu. Teraz udaj się wyjściem w kierunku południowym i okaże się, że jakimś cudem ominąłeś kolejną barierę. Udaj się w kierunku w jakim kieruje Cię korytarz. Zabij skuisko wrogów, co może nie być łatwym zadaniem z uwagę na dużą ich różnorodność. I hmmm jesteś w dziwnej komnacie i co dalej? Aby przejśc na drugą strone musisz podąrzać postaciami po literach, które tworza słowo AMAUNATOR zaczynając od literki "A" w samym pd.-wsch. jej skraju, za wkroczenie na literę nie odpowiadającą rytuałowi zostaniesz porażony słupem ognia. W małym pomieszczeniu za "szachownicą" znajduje się Kościany Golem, a w skrytce za nim kolejny rytuał oraz Klejnot Słońca. Obok owego pomieszczenia znajduje się cela pewnego Cienia, który poprosi Cie o pomoc w przedostaniu się na drugą stronę szachownicy. po przeprowadzeniu go zaatakuje Cię, wypowiadając swe ostatnie słowa ;-) W jego celi znajduje się skrytka (w rogu), skąd zabierzesz kolejną część Symbolu Amaunatora. Aby zdobyć trzeci Symbol i odtworzyć moc owego przedmiotu, będziesz musiał wykonać trzy rytuały: poranka, południa, wieczoru w Komnacie Rytuału, Twoim sędzią będzie posąg, a za złą odpowiedz porazi Cię słup ognia. Po drodze w różnych skrytkach mogłeś napotkać trzy notatki na temat zachowania się podczas owych rytuałów, czas na test. Udaj się do Posągu Rytuału i poddaj się próbie. Oto odpowiednie odpowiedzi:
  1. PORANNY RYTUAŁ
    1. Pierwsze zadanie: Modlitwa do światła
    2. Drugie zadanie: Podniesienie świętej księgi
    3. Trzecie zadanie: Radość ze zwycięstwa światła
  2. POŁUDNIOWY RYTUAŁ
    1. Pierwsze zadanie: Chwała Amaunatorowi
    2. Drugie zadanie: Podniesienie rąk
    3. Trzecie zadanie: Zaduma nad glorią wiary
  3. WIECZORNY RYTUAŁ
    1. Pierwsze zadanie: Wyrecytuj przykazania wiary
    2. Drugie zadanie: Unieś moje dzieci
    3. Trzecie zadanie: Pogrąż się w żalu, kiedy Słońce ustepuje Ciemności
Kiedy poprawnie przejdziesz próbę otrzymasz część Świętego Symbolu Amaunatora i kiedy zbliżysz je wszystkie 3 powstanie ów symbol, bravo! Ten symbol otworzy Ci drogę do Kryjówki Smoka Cieni. A więc udajmy się tam (patrz mapka). Kiedy wejdziesz do kryjówki smoka ten nie spotrzeże Cię jeśli nie rozpoczniesz z nim rozmowy, nie zaatakujesz i nie wyrzucisz Kamienia Strażniczego. Jeżeli masz zamiar walczyc ze smokiem to wskazówki poniżej, tymczasem udaj się do wyjscia na powierzchnię na zach. od smoka. wejdziesz po schodach i znów trafisz do wcale nie lepszego miejsca, a mianowicie ołtarza Pana Cieni. Walka ta jest BANALNIE prosta.
[Cromwell:"Kiedy tu przybyłem, zastanowiałem się jak taki cienias mógł być powodem takiego chaosu?!?!"]
Ołtarz będzie generował nowe Cienie dopóki go nie zniszczysz (normalnie zaatakuj go). Zabij wszystkich i po sprawie, zabierz jeszcze tylko przedmiotyz ciał wrogów. Okaże się, że Pan Cieni przyjął i opanował ciało Merelli. Po wyjaśnieniu sprawy i nastaniu światła udaj się do Pastora Lloyda (Wzgórza Umar) po nagrodę.

Smok Cienia

Ten skom tak naprawdę ma na imię Thaxll'ssillya i wcale nie jest taki straszny na jakiego wygląda, w morde go ;-) Po pierwsze Thaxll'ssillya zadaje 3 ataki na rundę, a spowodowane jest to -3 Trak0. Posiada 160 punktów życia (przeciętny dobry wojownik). Ponadto jest w 60 % odporny na magię, więc ogólnie da się utłuc sztukę :-)) Są na to dwa sposoby, pierwszy bardziej uczciwy, drugi trochę mniej ;-) Pierwszy polega na otoczeniu smoczka dużą ilością chowańców i przystąpienie do ataku całą drużyną, kiedy smok zajmie się chowańcami. Poza tym magowie mogą rzucić czar Obniżenie odporności i później czary ofensywne, to powinno wystarczyć. Drugi sposób jest taki, odchodzimy magami na taką odległość przy, której smok nas nie widzi, ale my wiemy, gdzie się znajduje. Nastepnie rzucamy czary obszarowe, dobra jest tu Ognista Kula, aż dojdziemy do Na Skraju Śmierci i dobijamy tradycyjnymi metodami. Poza zabiciu smoka mamy trochę skarbów, polecam zaglądnięcie do działu Kuźnia Cromwella, gdzie opisujemy jak otrzymać kilka ciekawych przedmiotów.