Ulice
Gdy tylko znajdziesz się w slumsach, zaczepi Cię niejaki Gaelan Bayle. Porozmawiaj z nim i idź
za nim, zgódź się zapłacic za informacje. Musisz zebrać 20000 SZ a to nie mało na początku.
Gaelan skieruje Cię do Nalii w Miedzianym Diademie lub Renala Krwawego Skalpa (w zależności od charakteru).
Przed opuszczeniem domu Gaelana wejdź piętro wyżej. Znajduje się tu "geszeft" prowadzony przez Ardraliana.
Dla złodzieja jest tu kilka pułapek i zamkniętych zamków.
Na ulicach slumsów spotkasz Cohrvala i Bregga, nie ma co gadać a przejść do czynu z tymi łotrami.
Ponadto o północy i nad 4 ranem, każdej nocy, po trapie dziobu statku wyprowadzani są niewolnicy,
możesz temu zaprostestować a wtedy dojdzie do walki, a Amnijscy Żołnierze Ci pomogą :-), mimo
iż uprzednio brali łapówkę.
Znajdziesz tu również wejście do Kuli Sfer.
Miedziany Diadem
a) Nalia De'Arnise
Kiedy wejdziesz do Miedzianego Diademu w jego środkowej części napotkasz Nalię, która przyłączy się do Ciebie jeśli zgodzisz się przyjąć jej zadanie.
Możesz również przyjąć zadanie, ale nie przyjmniesz do drużyny, Nalia umówi się z Tobą w pobliżu palisad na Pd.-Zach.
Jeżeli jednak ja zwerbujesz to pamiętaj, że po 6 dniach Nalia przypomni Ci o swej misji, a po następnych 6 dniach opuści drużynę na zawsze.
b) Anomen Delryn
Napotkasz tu również Anomena (Wojownik/Kapłan), którego możesz zwerbować. Z początku jest on "średniej jakości użytku",
lecz później zostanie pasowany na Rucerza (+1 Mądrość), ale to dopiero po dłuższym pobycie w drużynie. Jeżeli wcześniej zrezygnujesz z jego usług,
będzie on tu na Ciebie czekał.
c) Korgan i Księga Kazy
Zaraz przy wyjściu z Miedzianego Diademu napotkasz Korgana Bloodaxe. Jest to naprawdę doskonały wojownik berserker.
Jego mistrzostwo (+5) w posługiwaniu się toporaminaprawdę się przydaje + jego odzywki robią z niego dobrego kompana
(niestety jego charakter prowadzi do wielu konfliktów wśród NPCów).
Przyłączy się on do Ciebie jeśli odnajdziesz Księgę Kazy, która rzekomo znajduje się w Dzielnicy Cmentarnej
w Grobowcu, naprzeciw Gniazda Pająków. Okaże się, że księga została skradziona przez wcześniejszy team Korgana.
Musisz się udać do Dzielnicy Świątyń, do Domu Pimlica, a stamtąd na dach Miedzianego Diademu, gdzie spotkasz byłych kompanów Korgana.
Oczywiście killem all !!! buahehe....ups.. :-))
d) Lord Jierdan Firkraag
Rozmowa z tą osobą zaowocuje misja wartą 10 000 SZ, wiele doświadczenia oraz magicznych przedmiotów.
Zostanie zaznaczona na twojej mapie nowa lokacja: Wzgórza Wichrowych Włóczni. Jednak odradzam obranie tej misji jako jedną z pierwszych,
gdyż ów Lord to nie kto inny jaki Czerwony Smok - Firkraag !, a wierzcie mi ta walka nie należy do najłatwiejszych.
Więc zostaw sobie to zadanie na późneij, a nawet dalej :-)
e) Solówka
Obok Korgana stoi grupka rzezimieszków, a między innymi Amalas, który wyzwie Cię na pojedynek.
Możesz mu to wyperswadować, ale lepiej dać przykład opryszkom i podjąć walkę. Zaowocuje to 8000 exp.
Po walce pogadaj z jego towarzyszami, którzy "spękają" :-)
f) Uwolnienie Niewolników
Mimo, iż Bernard odsługuje bar to handlem zajmuje się człowiek o imieniu Lehtinan.
Pogadaj z nim i zapytaj o "dodatkowe atrakcje", a pozwoli Ci on wejść na zaplecze gospody.
Przedstaw się Wykidajle i wejdź na tyły gospody. Na Pd.-Wsch. znajdziesz grupę arystokratów, czekających na rozpoczęcie widowiska.
Idąc środkowym korytarzem, natkniesz się na dwa przejścia: do kanałów i dalszej części zaplecza. Idź na zaplecze
i zabij strażników cel, i pogadaj z Hendakiem. Udaj się po klucz do Władcy Bestii, zbrojni na przód a madzy i łucznicy na tyły.
Kiedy pogadasz z Władcą wypuszcza on swoje zwierzątka z cel:
Tabitha, Zmutowany Gibberling, Pantera, Czarny Niedźwiedź, Niedźwiedź Grizzly, Leopard, Minotaur.
Zabierz klucz ze zwłok Władcy i uwolnij Hendaka. Jednak nie idź za nim!. Kiedy Hendak załatwi sprawę z Lehtinanem,
pozbieraj majątek zamordowanego i porozmawiaj z Hendakiem i podejmij misje Uwolnienia Niewolników.
Poinformuje Cię on o Kapitanie Haeganie i jego interesie. Udaj się tym wyjściem, którym wcześniej nie wchodziłeś, a mianowicie
do Kanałów.
Labirynt Kanałów
Jesteś w kanałch. Zabij Hobgobliny i wejdź do "kwatery Otiaga" ;-), następnie załatw sprawę z Otiagem i wyjmij zza krat odciętą dłoń.
Teraz korytarzem na Pd., po drodze zabierz pierścień z zwłok kościeja i dalej na Pd.
Uważaj na pułapkę pertryfikacji na kładce. Powinieneś tam napotkać w pn. rogu Koboldy, zabij i zabierz Kostur Szamana.
Teraz na Pd.-Zach. (uwaga na Zabójczą Chmurę) do Quallo.
Pogadaj z nimn a następnie unicestw jego Ścierwojada, zabierz fiolkę z krwią.
Teraz udaj się na Wsch. do miejsca, gdzie znajduja się 4 rury. Kliknij teraz w odpowiedniej kolejności, od lewej
(wybierz ta postać, która posiada wszystkie przedmioty): 3, 1, 2, 4 rurę.
Otrzymasz za rozwiązanie zagadki gadający miecz Lilarcor +2, możesz z nim se pogadać :-) Teraz
udaj się do Quallo, który zmądrzeje i zastanowi się nad sensem swojego życia.
Teraz na sam koniec ścieków na Pd. do wyjścia z Kanałów do Wyrzuconego Statku.
Wyrzucony Statek
Napotkasz tu na naprawdę duży opór, gdyż walka będzie ciężka z twoim poziomem. Dlatego Savenij,
rzuć czary ochronne i przygotuj ofensywne. Najpierw załatw Kapłana Cyrika a później łuczników czymś zajmij,
a następnie Kapitana Haegana. Na Wsch. od pobojowiska w klatce znajduja się Trolle, zabij je, pamiętając,
że ostatecznie wykończyć Trolla można kwasem lub ogniem.
Zabierz klucz Haegana i otwórz celę Trolli i porozmawiaj z dziewczynka, daj jej 100 SZ (+1 reputacja).
Teraz na Pn., uwolnij dzieci i porozmawiaj z każdym. W pn. pokoiku znajdują się Yuan - Ti.
Na wsch. od ich pokoju znajdziesz grupke Łowców Niewolników i Maga. No hostages!!!
Przeszukaj zwłoki i okoliczne skrytki skrzynie itp.
Po ucieczce ze statku wróć do Miedzianego Diademu i porozmawiaj z Hendakiem. Podaruje Ci
skarby, odnalezione w prywatnej skrytce Lehtinana i tym samym misja zostanie zakończona.
Ponadto otrzymasz zniżkę u Bernarda i pojawiają się w jego sklepiku nowe przedmioty, między innymi
Ostrze Róż +3.