Miasto Sahuaginów.


Drukuj !
  1. Ruiny Drowów
  2. Rebelianci
  3. Wybór


Jak już wspomniałem zostałeś uratowany przez Rybokształtnych, ale nie jak zazwycaj mieli oni zwyczaj w celach kulinarnych... Najwyższa Kapłanka Sentyili ma wobec Ciebie pewne zamiary. Wierzy ona, że jesteś spełnieniem przepowiedni, o której dowiesz się więcej od Króla Ixilthetocala. Kiedy dowiedziesz królowi swoją wartość zabijając Ettina, przedstawi Ci on propozycje zabicia Księcia Villynatego w zamian za uwolnienie Cię z tej podmorskiej toni, świadectwem miałoby być serce Księcia. Aby dotrzeć do Księcia będziesz musiał zdobyć niezbędny do otwarcia przejścia do bazy rebeliantów Ząb Sekolah, chroniony przez leciwego Widza. Zanim jednak udasz się do ów Widza, odwiedź stojącą na północ świątynię. Będziesz świadkiem ceremoni, po czym Najwyższa Kapłanka Senityili przedstawi Ci nieco odmienny od króla plan uratowania rasy Sahuaginów od wyginięcia. Da Ci ona Klejnot Rebeliantów i zasugeruje abyś porozmawiał z Księciem. Tak czy owak wpierw będziesz musiał zdobyc Ząb Sekolah.

Ruiny Drowów

Udając się więc na południe od Miasta Sahuaginów do obszaru zamieszkianego ongiś przez Drowy, po drodze będziesz musiał zabić kilka Pająków, Ettercrapów i Kościanego Golema. Kiedy dojdziesz do miejsca z dwoma chochlikami, czeka Cię zagadka (nie musisz się jej podejmować). Zagadka polega na na dopasowaniu przedmiotów do odpowiednich bohaterów. Ale przedtem niech twój złodziej wyszuka pułapki (powinien znaleźć ich pół tuzina). No to wracając do zagadki:
  1. Przedmiotem Elminstera jest fajka. Dostaniesz od niego miecz dla Drizzta.
  2. Przedmiotem Khelbena jest Laska. Dostaniesz od niego wisiorek dla Alustriel.
  3. Przedmiotem Alustriel jest Wisiorek. Dostaniesz od niego fajkę dla Elminstera.
  4. Przedmiotem Piergeirona jest Hełm. Dostaniesz od niego Laskę dla Khelbena.
  5. Przedmiotem Drizzta jest Miecz. Dostaniesz od niego Hełm dla Piergeirona.
Za rozwiązanie zagadki będziesz mógł zabrac zawartość skrzyni. Na północny-wschód od chochlików znajduje się kolejna skrzynia, tym razem jednak MUSISZ zdobyć jej zawartość. broni jej Widz i wcale nie jakby można przypuszczać nastawiony wrogo, oczywiście dopóki go nie zaatakujesz. Porozmawiaj z nim o jego obowiązkach i "kontrakcie" dotyczącym stojącej za nim skrzyni. D rozmowy wybieez postać o wysokim stopniu Mądrości i Charyzmy. Będziesz wtedy miał szansę przekonania znużonego Obserwatora, że zgodnie z umową strzeże jedynie skrzynię, a nie jej zawartość, co pozwoli Ci zabrać Ząb Sekolah. Obserwator dojdzie do wniosku, iż pilnowanie pustej skrzyni mija się z celem i odejdzie. Możesz oczywiście spuścić mu łomot zamiast gadki szmatki ;-) Czas udać się do Rebeliantów.

Rebelianci

Aby dotrzeć do Bazy Rebeliantów udaj się na północny-wschód w róg mapy. Po drodze zostaniesz prawdopodobnie zaatakowany przez oddziały rebeliantów, niektórzy mogą być w wodzie, więc w celu ich unicestwienia użyj broni miotającej lub magii. Jedno z starć będzie jednak inne, bo tym razem nie ty będziesz się "bił" (raczej tylko z początku), obędzie się ono między oddziałami króla, a rebeliantami. Możesz poczekać, aż jedna ze stron wygra, a następnie samemu dobić "resztki" [to byłoby jednak nie etyczne ;-)] lub zaatakować oba oddziały [to mi się bardziej podoba ;-)]; jedna z kapłanek ma na sobie Płaszcz Odbicia. Na południu, na wschód od Ruin Drowów, znajduje się wypełniona trupami jama. Przebywa tam Władca Morskich Zombie otoczony swymi pobratymcami. Kiedy zabijesz Władcę, to wydzieli się się chmura gazu o podobnym działaniu do Plugawego Uwiądu Abi-Dalzima. Teraz czas udać się do Bazy Rebeliantów (patrz mapa).
Zabij rebeliantów i otwórz potężne drzwi za pomocy Zębu Sekolah. Jeżeli masz ze sobą Klejnot Rebeliantów, po drugiej stronie pojawi się emisariusz, który zapewni Ci audiencję u Księcia Villynaty.

Wybór

Kiedy dostąpisz audiencji u Księcia, możesz natychmiast zatopić swój miecz w jego piersi, bądź wysłuchać wpierw jego wersji uratowania rasy Sahuaginów. Musisz teraz dokonac wyboru:
  1. zabić Księcia Villynaty; książę nie jest groźny, jednak może swoją Włócznia napsuć trochę krwi. Poza tym po zabiciu księcia Najwyższa Kapłanka Senityili rzuci na ciebię klątwę za unicestwienie rasy Sahuaginów. Zdobędziesz m.in. Ostrze "Fali" (patrz Kuźnia Cromwella) no i samo serce rebelianta. Po triumfalnej wyprawie, przypomnij królowi o jego obietnicy, a zostaniesz wynagrodzony.
  2. zabić Króla Ixilthetocala; w tym celu dostabniesz od księcia fałszywe serce, a tymczasem gdy Ty będziesz oddawał serce, rebelianci przystąpią do ataku na pałac. Król jest podobnie uzbrojony co Książę Villynaty wykazuje jednak większa odporność na trafienia. Kiedy będzie po wszystkim zabierz Klucz do Skarbca (przy ciele króla) i splądruj jego zawartość. Dobry złodziej może również ukraść Księciu Ostrze "Fali", bez zabijania go.
Kiedy będziesz już gotów do dalszej drogi, zabierz Magiczna Linę (otrzymujesz ją albo od Króla albo od Księcia) do studni w obozie Rebeliantów. Dzięki niej będziesz mógł zejść do Krainy Podmroku.