Dzielnica Portowa.


Drukuj !
  1. Gildia Złodziei Cienia
  2. Renefeld i truciciele
  3. Siedziba Harfiarzy
  4. Inne
Jeżeli masz w drużynie Yoshimo to powie Ci on o niewyrównanych rachunkach ze Złodziejami Cienia. Możesz tu również zostać okradziony przez ulicznych rzezimieszków.

Gildia Złodziei Cienia

Przechodząc obok ich Gildii zostaniesz zaczepiony przez strażnika drzwi, który skieruje Cię do samego Renala Krwawego Skalpa. Wie on, że potrzebujesz pieniędzy i zleci Ci on misje zbadania Gildii Mae'Vara. Udaj się do owej Gildii (patrz mapa). Okaż dokument sklepikarzowi - Gorch. Przejdź drzwiami z lewej strony i schodami do piwnic, gdzie odbywają się tortury na jakims nieszczęśniku. Mae'var zlekcewarzy list i będzie żądał od Ciebie potwierdzenia Twej lojalności i wartości (pamiętaj, że rozmowa z Renalem jak i Mae'Varem wymaga taktu, uważaj na słowa).

a) Misja 1: Włamanie
W zależności od Twojego charakteru masz do wyboru okraść świątynię: Lathandera (dla złych, nie unikniesz walki) lub Talosa (dla dobrych, da się uniknąć spadku reputacji). Lathander trzyma posążek w sejfie, natomiast naszyjnik Talosa zdobi Najwyższą Kapłankę. Aby uniknąć spadku reputacji musisz skrzystać z umiejętności kieszonkowca. Pomyślna kradzież równa się 20 000 exp. Po akcji odnieś artefakt do Mae'Vara. Mae'Vara skieruje Cie uradowany do Edwina, który zleci Ci resztę zadań. Powinieneś zajrzeć do komnaty ćwiczeń treningowych. Jest to w sam raz pomieszczenie dla złodzieja, gdyż możesz poćwiczyć otrwieranie zamków. Wzbogacisz się o Ćwiekowaną Zbroję +1, Krótki Miecz +2, Puklerz +1 oraz złoto.

b) Misja 2: Zabójstwo
Edwin zleca Ci "uciszenie" Rayica Gethrasa, miesjscowego przedstawiciela Zakapturzonych Czarodziei, który wtyka swój nos w nie swoje sprawy (patrz mapa). Na parterze napotkasz niewielki upór w osobie Mefitów Ognia, Lodu i Magmy. Na pierwszym piętrze dwa przemiłe Kamienne Golemy. Po tej bitwie zapisz grę, bo teraz czas na adepta szkoły magii Zakapturzonych Czarodziei :-) Koniecznie przed walką rzuć czar Ochrony przez Strachem lub Odwaga (bardzo cząsto używany przez "Kapturków" Strach jest powodem tej ochrony :-) oraz Osłony przed Śmiercią na główną postać, bo nie chcemy zaraz po zawitaniu umrzeć nieprawdaż? Zaatakowany Gethras wyzwoli Sekwencer z czarami ochronnymi, więc Wyłom i/lub Przebicie Magii to podstawa, reszta to twoja inwencja twórcza ;-) Piedestał chroniony jest pułapka, więc rozbrój ją. Po wykonaniu misji wróć do Edwina po kolejne zadanie.

c) Misja 3: Rabunek
Edwin chce odzyskać pewne dokumenty, które S.A. w posiadaniu niejakiego Marcusa. Udaj się więc do Morskiej Zdobyczy (patrz mapa) i zagadaj Marcusa. Teraz masz trzy wyjścia: zabić Marcusa i zabrać dokumenty (spadek reputacji) lub zapłacic mu za owe dokumenciki czy też po prostu mu ukraść je. Wróc z dokumentami do Edwina.

d) Misja 4: Zdrada
Dowiesz się od Edwina, że jeden ze Złodziei Cienia, Embarl, co zdradził gilgie i należy go zgładzić. Można go spotkać na pięterku Morskiej Zdobyczy. Możesz go zabić lub też po prostu o jego sztylet i kazać mu uciekać. Odnieś sztylet do Mae'Vara i poproś o nagrodę. Zostaniesz ponownie skierowany do Edwina, który wyczuwa nadchodzące kłopoty, więc dezerteruje - daje Ci klucz do Sejfu. Możesz nim otworzyć skrzynię, stojącą w pobliżu Sai treningowej (buty podkradania się oraz list Mae'Vara - dowód zdrady). Wróć zatem do Renala Krwawego Skalpa i pokaż mu owy dokument.

e) Misja 5: Złodziejski honor
Renal zleci Ci zabicie Mae'Vara. Wróć do Mae'Vara i zgładź go, i jego popleczników (uwolnij więźnia). Jednak przedtem wyłącz SI drużyny i postaraj się ograniczyć walkę do jednego miejsca, oszczędź sklepikarza! (jeszcze Ci się przyda). Po zabiciu tych co się nasunęli pod ostrze, czy zignorowali twą magię i przypłacili to życiem, udaj się ponownie do Renala z raportem.
UWAGA!!!
Jeżeli twoja główna postać to Złodziej, Renal awansuje Cię na stanowisko Mae'Vara i zostaniesz szefem własnej Gildii! Congratulations! (opis Twierdz wkrótce).

Renefeld i truciciele

Jest szansa, że podcas przemieszczania się po dzielnicach natkniesz się na bandziorów otruwajacych Renefelda. Wyjawi Ci on po wybiciu bandy, że uleczyć go mogą tylko ludzie z "pomarańczowego domu", który jak się okaże jest siedzibą Harfiarzy. Udaj się do Posiadłości Galvareya (patrz mapka) i przekarz ciało Renefelda, Rylockowi. Wykonanie tego pomniejszego questu zaowocuje 14 500 exp i 125 SZ.

Siedziba Harfiarzy

Jeżeli wykonałeś quest Renefeld i truciciele to otwiera się przed Tobą nowa możliwość. U stóp schodów przebiegajacych wzdłuż tawerny morska Zdobycz, napotkasz Xzara. Ma on dla Ciebie zadanie uwolnienia swego znajomego, złodziejaszka zresztą, Montarona. Sądzi on, że przetrzymywany jest w Siedzibie Harfiarzy. Podejmij się misji. Wróć do Rylocka i pogadaj z nim o budynku, powiedz, że chciałbyś zwiedzic budynek. Rylock da Ci drobne zlecenie od Harfiarzy, pozwoli to na wejście do ich siedziby. Rylock skieruje Cie do Domu Prebecka (patrz mapa), zdradzając, że to miejsce wykonywania zakazanych ekseprymentów. Po wykonaniu zlecenia Rylock otworzy drzwi do Posiadłości Galvareyów. Pogadaj z osobami tam przebywającymi i udaj się złodziejem na Wsch. w celu przeszukania pokoi dla odnalezienia Amuletu Harfiarzy. Załóż go i udaj się na I piętro. Pogadaj ze zjawami i przeszukaj wszystko co się da (kilka czarów i takie tam). W ptaszarni pochwycisz ptaszka, którego będziesz musiał dostarczyć do Xzara. Xzar uradowany, polimorfowuje ptaka i jak się okaże ostatni raz. Zostanie on zabity przez Zabójcę Harfiarzy - Lucette. Ty byłeś jedynie marionetką. Możesz się udać odnaleźć ciało Montarona w bibliotece Harfiarzy, amulet możesz wyrzucić.

Inne

a) Klątwa Ployera
Jeżeli zechcesz zejść na dolny poziom Morskiej Zdobyczy, mając w swojej drużynie Jaheirę, pojawi się stary wróg. Handlarz niewolników, o imieniu Ployer. Jaheira zrobi z niego znowu głupca na oczach całego baru i urażony do żywego, Ployer wezwie na pomoc magów, odzianych w zielono-czarne szaty. Rzucą oni na Jaheirę niezwykłe zaklęcie i teleportują się z baru, zabierając Ployera. Jaheirę objęła jakaś śmiertelna klątwa. Powie Ci ona, żebyś zasięgnął rady jej starego przyjaciela, Bernarda w barze Pod Miedzianym Diademem. Później udaj się do Rady Sześciu w Dzielnicy Rządowej. Corneil nic nie wie o tych magach, jednak ktoś podsłucha Twoja rozmowę, jest nim mag Terrece. Jeżeli zapłacisz mu więcej niż Ployer to: 500 SZ - łapówka zostanie przyjęta, 1000 SZ - Terrece nie zareaguje na wezwanie Ployera, 2000 SZ - Terrece zdradzi swojego mocodawcę i sam obróci się przeciwko niemu. Następnym krokiem jest wyśledzenie Ployera. Znaleźć go możesz na wsch. od gospody Pod Miedzianym Diademem. Wezwie on zielono-czarnych magów i teraz akcja potoczy się w zależnosci jak załatwiłes sprawę z Terrece. Przy ciele ployera znajdziesz pukiel jej włosów, musza one wrócic do Jaheiry i odpocząć 24 godziny. Klątwa znika :-)

b) Jaskinia
Jeżeli się przyjżysz Pn. ścianie Morskiej Zdobyczy, odkryjesz tajemne drzwi. Napotkasz tam kilku rzezimieszków, strzegacych swych łupów. Swoją drogą skąd w tawernie jaskinia?!?! czyżby to siedziba batmana? ;-)) Pozbieraj to co się da, w bajorku też są łupy.

c) Dom Cromwella
Jeżeli chcesz skorzystać z usług Cromwella to udaj się do jego domu. Sprawdzi on twój plecak w poszukiwaniu części jakiegoś artefaktu. POLECAM przeczytanie działu Kuźnia Cromwella autorstwa Cespenara.

Demilisz - Kangaxx

Zapewniam, że to nie misja dla słabszych, niedoświadczonych osób czy drużyn, gdyż aby wykonać tą misję będziesz musiał zabić 3 lisze, w tym jeden Demilisz. Polecam misje dla prawdziwych wyjadaczy Baldura, gdyż walka jest bardzo ciekawa!!! ale na śmierć i życie, a to drugie łatwo stracić. Misje tę można wykonac na kilka sposobów, ale zalecam ten, gdyz jest uporządkowany. Poszukajobok Domu Gildii Mae'Vara chronione skomplikowana pułapka drzwi (już budzi ciekawość ;-)). Po wejściu zostaniesz mile powitany przez 4 uzbrojone Minotaury. Zejdź po schodach do Krypty Kangaxxa. Pierwsze kliknięcie na sarkofagu spowoduje możliwośc go otworzenia, więc klikamy drugi raz i teraz szok!!! przemawia do nas sama czaszka!!! :-)))) Wyjaśni się, że Kangaxx został uwięziony przez swoich wrogów, a jego ciało "rozkrojono" na części i umieszczono w sarkofagach w różnych częściach miasta. Twoim zadaniem jest poskładać go do kupy. Trzecie kliknięcie wyjawi emanujące zło z czaszki (uuuuu....... :-).
Więc do dzieła.

a) Złoty Korpus
Drugi sarkofag znajdziesz w nieoznaczonym miejscu Dzielnicy Mostowej (gdzieś w pobliżu domu garbarza), chroniony również pułapką. Otwarcie sarkofagu chcąc zabrać jego zawartość grozi walką z Liszem Żywiołu! (mała uwaga pamiętaj, że te Lisze są ponadprzeciętne zupełnie jak ty biorąc te zadanie ;-P). Nieumarły ostrzeże Cię, że to co robisz niesie wielkie zagrożenie ze sobą. I teraz najciekawsze, nie powiem Wam na razie jak go zabić, musi tu zadziałać Wasza "inwencja twórcza" ;-P Poradnik jak zabić te stwory znajdziesz w najbliższym czasie w Taktykach :-), a tymczasem sam popróbuj, bo można się wiele nauczyć i poczuć MOC MAGII!!!!!

b) Złote Kończyny
Ostatnia część ciała Kangaxxa jest bardziej wyrafinowanie ukryta, a mianowicie w Kanałch pod Dzielnicą Świątynnej, w poblizu Kultu Niewidzącego Oka. To ostatnia część ciała jaką trzeba zdobyć i znów łatwo nie będzie. Po otwarciu sarkofagu znów pojawi się potężny nieumarły mag, Lisz Cienia. Ten Lisz jest potężniejszy od poprzednika. Ten przyjemniaczek wyjawie, że kontroluje moc potężnego 9 poziomowego czaru Zawodzenie Banshee, który wierzcie mi może dokonać rzezi! Zabierz po walce cięści ciała i do tatusia - Kangaxxa.

c) Demilisz Kangaxx
Składamy go do kupy i co otrzymujemy, potężnego maga, którego wrogowie musieli unieszkodliwić w bardzo wyszukany sposób. Kangaxx najpierw przybierze postać Lisza, zaś po pokonaniu tej formy przyjmie on formę Demilisza, szydząc tylko, że wyzwoliłeś jego prawdziwa moc. Teraz jedna z najtrudniejszych walk w grze, jeśli w ogóle nie najtrudniejsza. W tej formie Kangaxx dysponuje specjalnym atakiem - Skowyt Demilisza! - jak chcecie to możecie go na sobie wypróbować. Ponadto rzuca 1 czar Uwięzienie/runda, więc się strzeż. Nagrodą za pokonanie tego maga to Pierścień Gaxxa.
W najbliższym czasie pojawią się taktyki na poszczególnych wrogów, więc nie przejmuj się jeśli te walki są dla Ciebie za trudne. My podzielimy się naszymi doświadczeniami z Wami :-)