
- Zakopany żywcem
- Duch Wellwyna
- Sierota Risa
- Nevin i Wuj Lester
- Cmentarni Jattamani
- Krypty
- Edwin i Korgan
- Bodhi

Mijając świerzo zakopany grób (patrz mapa) kliknij na nim i wyciągnij z niego ledwo żywego Tirdira. Dowiesz się, że chciano go zabić przez zakopanie żywcem. Da Ci on kawałek czerwonego materiału pochodzącego z płaszczu zbrodniarza. Nieopodal na Pn. przebywa Sethle, grabarz, weź go na spytki. Gostek spęka i wyjawi, że przymykał oko na działania Człowieka w Czerwieni, który przebywa w Dzielnicy Mostowej, po czym ucieknie wystraszony. Udaj się do jej Pd. części (patrz mapa Dzielnica Mostów), gdzie nastrasz Am-Si, Człowieka w Czerwieni. Poleci on do qmpli. Zostaw dwóch wojów na zewnątrz, a resztą udaj się do budynku, gdzie uciekł Am-Si. Jego towarzysze go zabiją, zaś sami uciekną. Ty tymczasem zabijesz ich: Camitisa i Reti wojownikami, którzy pozostali na zewnątrz. Przeszukaj ich siedzibę i ciała. Na pięterku przebywa Lady Elgee. Teraz masz dwa wyjścia:
dla dobrych - uwolnić Lady Elgee (16 750 exp)
lub
dla złych - zabrać dokument z rządaniem okupu (jest w szafce) i pojawić się w Slumsach w miejscu, które zostało do tego wyznaczone (Reputacja -2, Tuigański Krótki Łuk +1).
Duch Wellwyna
Przechodząc przez cmentarz napotkasz rankiem parę niziołków opłakujących śmierć swego syna. Wróć tu w nocy, a spotkasz ducha Wellwyna, który nie może zasnąć bez swego misia, ma go Lynis będący na zapleczu Miedzianego Diademu (przyciśnij Lynisa z związku z duchem), a później cios w plecy! Wróć z miśkiem do biednego dziecka i daj mu pluszaka (15 500 exp), później porozmawiaj z jego rodzicami w dzień (+5000 exp). Złe postacie mogą odmówić oddania misia, Wellwyn wtedy zamieni się w Upiora (jedyne 3000 exp za misję :-( ).
Lotos
W ciągu dnia w Pd.-Wsch. części cmentarza napotkasz Arenthisa i Risę. Kapłan wyjasni CI w rozmowie, że poszukuje opiekuna dla dziewczynki. Udaj się po rozmowie na Pn.-Zach. i porozmawiaj z rycerzem o imieniu Kamir, który właśnie opłakuje śmierć dziecka, wyjaśnij mu sytuację Risy (12 500 exp) i wróć do Arenthisa i porozmawiaj z całą trójką (+3000 exp). Ale my jesteśmy dobzi ;-)
Nevin i Wuj Lester
Na Pn. przez przypadek będziesz świadkiem kłótni rodzinnej, ale niezwykłej. Nevin poprosi Cię o ratunek przed zombie. Nie oczekuj jednak podziękowań, Nevin nie podziękuje, a wręcz się zdenerwuje i odejdzie. Nie ma znaczenia czy zabijesz Wuja Lestera czy pozwolisz mu zabić Nevina.
Cmentarni Jattamani
W Pn. części przed drzwiami grobowca, nocą napotkasz Steina, który podobnie jak ty zapewne lubi szukać błyskotek, skarbów i jeste własnie on podczas plądrowania grobowców. Możesz go załatwić, wtedy przywoła 2 kolesi (prosciutka walka) lub pozostawić go w spokoju. "Ja go killem !" :-)))
Krypty
Radzę przejąć działkę Steina i przeszukac wraz z splądrowaniem okolicznych krypt w poszukiwaniu skarbów. W jednym z nich znajdziesz między innymi: Kostrur Leczenia, Topór Bojowy +2 oraz zwój wyzwolenia zaklęć. Napotkasz takich przeciwników=strażników jak: Cienie, Biesy Cienia, Szkielety Wojownicy, a to doświadczenie, więc szykuj ostrze miecza, napnij cięciwę łuku, przygotuj zaklęcia i jazda!
Edwin i Korgan

["To jeden z ciekawszych momentów w grze, gdyż mój pobratymiec zasięga języka jak się tylko da :-)" - Cromwell]
BodhiJeżeli twoja główna postać jest złą postacią to po otrzymaniu "zaproszenia" od wampira o imieniu Valen, napotkasz tu czekajaca na Ciebie (Pn.-Zach.), obok krypty, Bodhi-szefa gildii walczącej z Złodziejami Cienia. Jeżeli się zdecydujesz to więcej inromacji, dotyczących zadań przez nią zlecanych, znajdziesz w Rozdziale III. You are bad, veryyyy baaaaad! ;-)
Na temat niższych krypt (poziomów) cmentarza, więcej znajdziesz w III Rozdziale, gdyż wiążą się one z dalszą rozgrywką. Nic jednak nie zabrania Ci tu wcześniej wejść np. w ramach misji Korgana.