Świecuszka
[artefakty ToB]


Angurvadal - Ten miecz, znany też jako Strumień Cierpienia, to legendarne płomienne ostrze Frithiora.




Gdzie go szukać ???
Komponenty do tej wspaniałej broni są nieco porozrzucane, a są to:
  1. Angurvadal +4 - aby znaleźć ten zacny kawał żelaza, będziemy musieli wybrać się do Twierdzy Strażnika. Na jej czwartym poziomie jest obóz githyanki - a w nim pewien Kapitan... Właśnie on posiada tę piękną broń...jednakże chyba będziemy musieli odebrać mu ją wraz z życiem :)
  2. Płynna Rtęć - leży sobie bezpiecznie w kryjówce mrocznej Sendai ... po jej znalezieniu [i uiszczeniu opłaty w wysokości 10,000 monet] możemy cieszyć się do woli tym niesamowitym orężem...

PARAMETRY:

Angurvadal

Obrażenia: 1k8 +5, +1 obrażeń od ognia
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
zwiększa Siłę tego, kto nim włada, do 22
użytkownik staje się odporny na wyssanie poziomów
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag


______________________________________________________________________



KARSOMIR - Karsomir jest legendarną bronią, być może jedną z najpotężniejszych jakie kiedykolwiek powstały w Faerunie, choć jego historia i pochodzenie zostały celowo zapomniane, by miecz nigdy nie przyćmił teraźniejszych zmagań. Jest wypełniony czystą esencją cnoty, i tyleż jej wymaga od władającego nim paladyna. Gdy pojawia się ta broń, zło Faerunu musi ustąpić, jego magia rozwiewana za pomocą jednego słowa i odpierana z łatwością. Karsomir pała wielka nienawiścią do sił zła i chaosu, więc takie istoty muszą obawiać się dodatkowych obrażeń, gdy zostaną przez niego trafione w walce...jednakże nawet Święty Relikt tak potężny jak Karsomir nabywa jeszcze większej mocy, jeśli połączy się go z Okiem Tyra.



Gdzie go szukać ???
  1. Karsomir +5 - znajdziemy przy trupie Firkraaga [mojego ulubionego sparring-partnera:)]
  2. Oko Tyra - znajduje się w posiadaniu Odamarona, licha z siedziby Sendai
[...znowu przypominam o symbolicznej wpłacie 5,000 złotych monet...]

Karsomir

Obrażenia: 1k12 +6
Trak0: +6
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Zapewnia 50% odporności na magię
3 razy dziennie można rzucać Rozproszenie magii
Oprócz innych premii zadaje też dodatkowe +6 obrażeń złym chaotycznym wrogom
Kiedy miecz uderzy ofiarę, powoduje rozproszenie magii
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Może używać:
Paladyn


______________________________________________________________________



GRAM: "MIECZ ŻALU" - To jedna z wielu broni używanych przez wielkiego bohatera Zygfryda. Klinga jest niezwykle ostra i dobrze wyważona, na patrząc na rękojeść pod pewnym kątem, można dostrzec delikatny zarys węża.

Gdzie go szukać ???
Na miecz składają się dwie części:
  1. Gram Miecz Żalu - posiada go Abazigal (co jest kolejnym powodem do zabicia go :)
  2. Serce Potępieńca - w kryjówce Sendai spotkamy lisza - Odamarona. To właśnie on posiada potrzebny nam organ ...
[a Cespenar siedzi i znowu bierze swoje 5,000 ;P]

Gram: "Miecz żalu"

Obrażenia: 1k10 +5
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
10% prawdopodobieństwa na zadanie dodatkowych 2k12 obrażeń od trucizny
Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko śmierci lub straci 1 poziom
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



POSTRACH WROGÓW - Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.

Gdzie go szukać ???
Aby w pełni cieszyć się jego mocą potrzebujemy:
  1. Postrach Wrogów +3 - ma go niewidzialna statua (I poziom Twierdzy Strażnika)
  2. Pochwa Fflara - znajduje się w podziemiach zamku Gromnira, zaraz za starym więzieniem.
[...a Cespenar, bierze tylko swoje 5,000...:)]

Postrach Wrogów

Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
Trak0: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



ZAGŁADA HINDO - Hindo był sławnym samurajem. Zagorzale bronił swój lud przed hordami złych nieumarłych, którzy często atakowali jego ojczyznę.

Gdzie go szukać ???
Do tego potrzebujemy Ręki Hindo i jego miecza, a więc:
  1. Zagłada Hindo +3 - ma go smok z testu odwagi na V poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Ręka Hindo - posiada ją mnich, który jest więźniem Abazigala [tak swoją drogą - to ten smok nie miał już czym karmić swoich więźniów? Musiał rękami? ;P]
[...i standardowe 5,000 złotych monet dla Cespenara...:)]

Zagłada Hindo

Obrażenia: 1k10 +4
Trak0 +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: Katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag


______________________________________________________________________



MIECZ MASKA - To ostrze jest niezwykle cenione przez tych, którzy służą Panu Cienia, a także przez tych, którzy zajmują się różnymi ciemnymi interesami.

Jak go zdobyć ???
Do tego potrzebujemy właśnie oryginalnego miecza i serca potępieńca:
  1. Miecz Maska +4 - można kupić od siostry Garleny
  2. Serca Potępieńca - jak już nadmieniałem - posiada je lisz z kryjówki Sendai
[...a Cespenar wciąż pamięta o swoich pięciu tysiączkach...he, he, he :)]

Miecz Maska

Obrażenia: 1k6 +5
Trak0 +5
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na wyssanie z wroga 1 poziomu.
Przy każdym uderzeniu istnieje 15% szans na to, że wróg zostanie oplątany na 24 sekundy, bez możliwości wykonania rzutu obronnego.
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan


______________________________________________________________________



WIDMOWY RODZAJ - Legenda głosi, że dusze tych, którzy padną pod ciosami tego mrocznego ostrza zostaną po wieczność niewolnikami tego, kto je pokonał. Zwycięzca będzie mógł je wzywać, by walczyły przy jego boku.

Jak go zdobyć ???
Do złożenia tego śmiercionośnego kawałka stali potrzeba:
  1. Widmowy Rodzaj +4 - możemy go wygrać od Aesgaretha, demona na III poziomie kryjówki Sendai
  2. Czaszka Lisza - gdzieżby indziej, jak nie u Odamarona ? [ten lisz jest prawdziwym koneserem :)]
[...a Cespenar, wciąż zarabia...wiecie ile ? ;P]

Widmowy Rodzaj

Obrażenia: 1k8 +5, 1k6 obrażeń od zimna
Trak0 +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Użytkownik zyskuje ochronę Sfery Negatywnej.
Raz dziennie można przyzwać Widmowe Ostrze. Ten tańczący miecz walczy w imieniu tego, kto dzierży Widmowy Rodzaj przez 4 rundy. Widmowe Ostrze atakuje raz na rundę i zadaje przy każdym uderzeniu 1k8 +3 obrażeń.
Raz dziennie pozwala zadać Uderzenie przebijające pancerz. Podnosi premię do TraK0 do +10 na 3 rundy.
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Sejmitar/Wakishashi/Ninja-To
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
Mag
Kapłan


______________________________________________________________________



TOPÓR ULEGŁOŚCI - Ten topór widziano ostatni raz w sękatych dłoniach Glimreda Ciężkorękiego, krasnoludzkiego bohatera w sile wieku, który zaginął w najgłębszych jaskiniach pod Maszerującymi Górami.

Jak go zdobyć ???
Do jego ulepszenia potrzebować będziemy dwóch przedmiotów:
  1. Topór Nieuległości +3 - a znajduje się on w opiekuńczych dłoniach minotaura Rock`a przebywającego na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Szpon Baalora - ma go ognisty olbrzym Berenn [...bez Luthien...;P] pilnujący płonącego serca Yaga- Shury, w jego twierdzy
[...i pozostaje Wam jeszcze złożyć chochlikowi symboliczny datek w wysokości 5,000 złotych monet]

Topór Nieuległości

Obrażenia: 1k8 +5
Trak0 +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
KP ulepszona o 1
Użytkownik odzyskuje 3 punkty życia na rundę
Zwiększa Kondycję użytkownika o +1
Przy każdym uderzeniu 10% szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika przez odcięcie mu głowy
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: topór
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan
Złodziej


______________________________________________________________________



CEP BOJOWY WIEKÓW - Ten cep bojowy przez jakiś czas był własnością Lorda d'Arnise'a, jako pamiątka jego pełnej przygód młodości. Trzymano go rozłożonego, pojedyncze części przechowywano w osobnych miejscach, a używano tylko w największej potrzebie. Lorda d'Arnise'a niepokoiła potężna magia, która emanowała ze złożonej broni, i słusznie. Szlak zniszczenia ciągnie się za tą bronią poprzez historię, prowadząc wprost do pierwszych właścicieli. Cep został stworzony przez wojowniczych Rakshasa, rasę mściwych duchów żywiących się ludzkim mięsem, używano go jako broni do każdego rodzaju potyczki. Cep został zgubiony podczas szczególnie gwałtownego polowania, ale został odnaleziony dzięki ich zdolności do wyczuwania magii. Odkryli, że broń dostała się w ręce wielkiego ludzkiego wojownika, więc stoczyli z nim wielką i wspaniałą bitwę. Od tej pory Rakshasa używali cepu jako przynęty, "gubiąc" go raz po raz. Potężne przedmioty przyciągają potężnych ludzi, a potężni ludzie staczają najwspanialsze bitwy.

Jak go zdobyć ???
Tutaj potrzebować będziemy trzech składników:
  1. Cep Bojowy Wieków +3 - znajduje się w zamku d`Arnise
  2. Kula Cepu Bojowego (elektryczność) - znajduje się w posiadaniu naszego kochanego smoczego brata - Abazigala
  3. Kula Cepu Bojowego (trucizna) - można ją znaleźć w sadzawce (II poziom Twierdzy Strażnika)
[...a za każdą z Kulek, Cespenar przycina po 5,000...;)]
Teraz, po dodaniu piątej i zarazem ostatniej kuli, wyzwolony został prawdziwy potencjał Cepu Bojowego Wieków, broni stworzonej przez złą rasę Rakshasa.

Cep Bojowy Wieków

Obrażenia: 1k6 +6, +2 obrażeń od kwasu, +2 obrażeń od zimna, +2 obrażeń od ognia, +2 obrażeń od trucizny, +2 obrażeń od elektryczności
Trak0 +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Swoboda działania
Dodatkowe 5% do odporności na magię
Przy każdym udanym ataku 33% szans na spowolnienie ofiary (bez możliwości wykonania przez nią rzutu obronnego)
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: Cep bojowy/Morgensztern
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Mag
Kapłan
Złodziej


______________________________________________________________________



GWIAZDA BURZY - Ta magiczna broń pochodzi z pradawnych czasów. Podobno wyprodukowano ją w Netheril. Kiedy ktoś weźmie tę maczugę do ręki, zaczynają po niej przebiegać widowiskowe, choć niegroźne, wyładowania elektryczne.

Skąd ją wziąść ???
Trzeba nam będzie znaleźć:
  1. Gwiazda Burzy +3 - zdobywamy ją w maszynie Szalonego Lum'a naciskając następującą sekwencję przycisków: trójkątny przycisk, zielony przycisk i średni drążek
  2. Ruda Gwiezdnego Kryształu - piwnice kupca Kistera Jharei w Saradush
[...5,000...]

Gwiazda Burzy

Obrażenia: 1k6 +6, +1k6 obrażeń od elektryczności
Trak0 +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
+20% odporności na elektryczność
Przy każdym udanym ataku 20% szans na rzucenie Wyładowań łańcuchowych
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: Maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



MACZUGA WYBYCHU - W tej prostej, drewnianej maczudze za pomocą potężnych zaklęć uwięziono ducha groźnego demona. Od czasu do czasu jego furia wyzwala się na zewnątrz, przybierając formę ognistego wybuchu.

A gdzie ona leży ???
Do wyzwolenia jej destruktywnej mocy, potrzebować będziemy dwóch komponentów:
  1. Maczuga Wybuchu +3 - posiada ją Ferrumach Rilmani (V poziom Twierdzy Strażnika), chyba trzeba będzie ją wziąć razem z ręką...:)
  2. Pierścień odporności na ogień - znajdziemy go na pierwszym poziomie podziemi Firkraaga (Wzgórza Wichrowych Włóczni)
[do tego dochodzi standardowa opłata 5,000 złotych monet]

Maczuga Wybuchu

Obrażenia: 1k6 +5, +5 obrażeń od ognia
Trak0 +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Przy każdym udanym ataku istnieje 30% szans, że ofiara otrzyma 15 dodatkowych punktów obrażeń od ognia
Przy każdym udanym ataku istnieje 5% szans na wystrzelenie ognistej kuli
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: Maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Mag


______________________________________________________________________



SZTYLET GWIAZDY - Krążą plotki, że ten sztylet został upuszczony z Niebios na ziemię przez jakiegoś nieuważnego pomniejszego boga. To ulubiona broń złodziei i zabójców, gdyż czasami może ukryć tego, kto nim włada, przed wzrokiem ofiary.

Jak go zdobyć ???
tutaj potrzebne będą:
  1. Sztylet Gwiazdy +4, który posiada Demilisz (V poziom Twierdzy Strażnika)...
  2. Aby w pełni wyzwolić moc Sztyletu, potrzebować będziemy jeszcze pięciu szafirów gwiaździstych i standardowe 5,000 złotych monet.


Sztylet Gwiazdy

Obrażenia: 1k4 +6
Trak0 +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
15% prawdopodobieństwo, że po każdym udanym ataku użytkownik stanie się niewidzialny na 60 sekund
Bełt Gwiazdy - przy każdym udanym trafieniu istnieje 5% prawdopodobieństwa zadania dodatkowych 1k8 obrażeń od ognia i 1k8 obrażeń od elektryczności
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Kapłan


______________________________________________________________________



PUSTOSZYCIEL - Kiedy bierzesz do ręki przesiąknięte drzewce tej halabardy, zimno przenika twój kręgosłup od góry w dół. Pochodzenie tej broni nie jest znane, choć podobno już sam jej widok wywołuje grozę w sercu każdego przeciwnika.

Skąd to, to wziąć ???
Potrzebujemy dwóch przedmiotów:
  1. Pustoszyciel +4 - posiada go Imix, z zamku Yaga-Shury
  2. Żmijowe Drzewce - posiada je Azamantes, lisz z V poziomu Twierdzy Strażnika
[...a Cespenar wciąż pamięta o swoich pięciu tysiączkach...he, he, he :)]

Pustoszyciel

Obrażenia: 1k10 +6
Trak0 +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Pozwala rzucać trzy razy dziennie Płaszcz strachu
Premia 3-18 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu, chyba że ofiara wykona udany rzut obronny przeciwko truciźnie
Przy każdym uderzeniu 10% szans na odcięcie głowy przeciwnikowi (bez możliwości wykonania rzutu obronnego)
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Mnich
Druid
Mag
Kapłan
Złodziej


______________________________________________________________________



MŁOT RUNÓW - Na żeleźcu tego młota z mrocznej stali wyryto jakiś run mocy, a broń ta ma wiele właściwości Wekiery zniszczeń.

A skąd go wytrzasnąć ???
Trzeba zdobyć dwie rzeczy:
  1. Młot Runów [to chyba nie było niespodzianką] - a znaleźć go możemy w krzepkiej dłoni naszego brata [tak, tak - on jest naszym bratem :)] - Yaga-Shury
  2. Run Clangeddina - leży sobie spokojnie w zamkniętej skrzyni, w domku drwala [który nie jest drwalem :)], a domek ten znajduje się nieopodal siedliska przemiłych drowów
[ pozostaje jeszcze tylko złożyć ofiarę w wysokości 5,000 - i młot należy do was :)]

Młot Runów

Obrażenia: 2k4 +5
Trak0 +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Ochrona przed sferą negatywną
Niewrażliwość na strach
Siła ognistego olbrzyma raz dziennie
Grupowe leczenie raz dziennie
4-16 +10 obrażeń przeciwko Nieumarłym, poza tym muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko śmierci (z modyfikatorem -4) lub zostaną zupełnie zniszczeni
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: Młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 16
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



KOLEC IXILA - Kiedy drzewce i grot zostały połączone, Kolec Ixila znowu stał się potężną bronią. W czasie walki grot może się odłączyć od reszty i przyszpilić przeciwnika do ziemi, podczas gdy na końcu włóczni za przyczyną magii tworzy się nowy grot.

Jak go zdobyć ???
Potrzebować będziemy Kolca i Gwoździa Ixila:
  1. Kolec Ixila +4 - ma go Zmiennobarwny Demon z II poziomu Twierdzy Strażnika
  2. Gwóźdź Ixila - można go znaleźć w stawie podczas testu kondycji na V poziomie Twierdzy Strażnika
[...50,000...ehm...ups ! pomyliłem zera...5,000 wystarczy :P]

Kolec Ixila

Obrażenia: 1k6 +6
Trak0 +6
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Stała swoboda działania
Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny lub zostanie przygwożdżona do ziemi na 3 rundy, odnosząc w każdej rundzie 1k6+5 obrażeń.
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: Włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Kapłan
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



OCZYSZCZACZ - W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera [Vadera ?!?]. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.

Jak go zdobyć ???
Potrzebujemy dwóch rzeczy:
  1. Oczyszczacz +4 - labirynty na III poziomie Twierdzy [jesteście na tyle szlachetni ? No jesteście ? :)]
  2. Oko Tyra - ma je [znów !!!] Odamaron, lisz z domciu Sendai
[...a Cespenar znowu otrzymuje swoje pięć kawałków :P]

Oczyszczacz [vel Domestos ;P]

Obrażenia: 2k4 +5
Trak0 +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
30% odporności ma magię
Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii
Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: Miecz półtoraręczny
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 11
Może używać tylko:
Paladyn


______________________________________________________________________



ELFIA KOLCZUGA ASLYFERUNDA - Przebywając na wygnaniu, z dala od Myth Drannor, Aslyferund poznał sekret, pozwalający na stworzenie potężnej elfiej zbroi przez złocenie i obdarzenie silnymi zaklęciami normalnej elfiej kolczugi. Niestety, potem nie chciał wyjawić tego sekretu swojemu konkurentowi, który w końcu go zabił.


Jak ją zdobyć ???
Do jej złożenia będziemy potrzebowali dwóch komponentów, a są to:
  1. Kolczuga Pieśniarza Klingi - znajduje się w posiadaniu smoka Nizidramanii'yta [pomysłowość to oni mają :P] w Sulldanesselar
  2. Zwój Ochrony przed zwykłymi broniami - do kupienia np. u Łazarza w Saradush
[po zdobyciu tych przedmiotów pozostaje Wam tylko uiszczenie - doprawdy niewielkiej :) opłaty w wysokości 40,000 złotych monet...]

Elfia Kolczuga Aslyferunda

Klasa Pancerza: 0
Wymagana siła: 5
Specjalne:
Nosząc tę zbroję, jej właściciel jest całkowicie odporny na wszystkie rodzaje zwykłej broni
Nie może używać:
Druid
Mag


______________________________________________________________________



ŁUSKA BIAŁEGO SMOKA - Nie budzi zdziwienia fakt, że ta zbroja, wyprodukowana z łusek młodego smoka lodowego, chroni swojego właściciela przed chłodem i lodem.


Skąd to wziąć ???
eee...ze smoka ?
  1. Łuski Białego Smoka - można znaleźć w pokoju demona na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika



Łuska Białego Smoka

Klasa Pancerza: -2
Wymagana siła: 8
Specjalne:
Zapewnia +50% odporności na zimno
3 razy dziennie umożliwia rzucenie Stożka zimna
Nie może używać:
Mag


______________________________________________________________________



ZBROJA PŁYTOWA Z NIEBIESKIEGO SMOKA - Lekkie, a mimo to wytrzymałe łuski Niebieskiego Smoka zapewniają doskonałą ochronę przed orężem wykorzystującym elektryczność i przed wszystkimi jej formami.


Jak ją zdobyć ???
Odpowiedź jest tyleż prosta, co oczywista...ze smoka, oczywiście :) [tutaj chcę jeszcze dodać, że owym poszukiwanym przez was gadem jest Abazigal...a cena Cespenara nie jest wygórowana (5,000)]:

Zbroja Płytowa Niebieskiego Smoka

Klasa Pancerza: -1
Wymagana siła: 15
Specjalne:
Zapewnia +90% odporności na wszystkie błyskawice i ataki elektryczne
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



PŁASZCZ MONTARIO - To legendarny płaszcz Montolia DeBrouchee - niewidomego starca, który był nauczycielem słynnego łowcy, elfa Drizzta Do'urdena. Podobnie jak uczeń, Montolio także opanował w mistrzowski sposób walkę dwoma mieczami jednocześnie.


Jak ją zdobyć ???
potrzebować będziemy Zapinki i samego Płaszcza:
  1. Płaszcz Montolio - otrzymamy go od Omara Haraada z Amkethran za uratowanie jego córki Asany
  2. Zapięcie Montolia - znajdziemy je na IV poziomie Twierdzy Strażnika [lubicie smoki tak jak ja ?]


Płaszcz Montolio

Specjalne:
Za+1 do KP
+1 do wszystkich rzutów obronnych
+2 do TraK0
Mogą używać:
Łowcy


______________________________________________________________________



KAPTUR ZŁODZIEI - Złodzieje nie kierują się honorem. Może dlatego Kaptur Złodziei został wyposażony we właściwości chroniące tego, kto go nosi, przed innymi osobami trudniącymi się tym zajęciem.


A to skąd wziąć ???
Potrzeba nam następujących ingrediencji:
  1. Kaptur Złodziei [...jakżeby inaczej...:)] - jest to nagroda od Ka'rashura za przyniesienie mu serca Tahazzara na III poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Antidotum - hmmm...:)
  3. Pierścień Niewidzialności - jest ich pełno!
[Cespenar żąda podwyżki :) - 10,000 wystarczy...]

Kaptur Złodziei

Niewrażliwość na cios w plecy i truciznę
3 razy dziennie można rzucać Prawdziwe widzenie
Mogą używać:
Złodzieje


______________________________________________________________________



CUDOWNE RĘKAWICE - Te inkrustowane szlachetnymi kamieniami rękawice są obdarzone mocą, która pozwala na ulepszenie umiejętności każdego barda.


Skąd je wziąć ???
Potrzebujemy:
  1. Rękawice barda - można znaleźć na symbolu Torma w pokoju Yakamana na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Diament, Kamień Łotrzyków, Rubin, Szafir, Szmaragd
[i 10,000 dla chochlika :P]

Cudowne rękawce

TraK0 +1
+1 do KP
Dodatkowe zaklęcia 2., 3. i 4. poziomu
Mogą używać:
Bardowie


______________________________________________________________________



CHEŁM SKAŁY - Ten hełm zapewnia wojownikowi ochronę o wiele lepszą, niż tylko zwykła ochrona przed uderzeniem maczugą czy mieczem. Doskonale widać, że kiedyś z metalowej osłony wyrastały rogi, choć teraz nie ma ani ich, ani żadnej magii, która mogła być z nimi związana...jednak gdy je znów przytwierdzimy - uzyskamy kawał dobrej osłony na głowę :)


Jak go zdobyć ???
Do jego złożenia potrzebujemy obydwu rogów i hełmu, oczywiście...
  1. Chełm Skały - znajduje się w posiadaniu ognistego olbrzyma (II poziom Twierdzy Strażnika)
  2. Rogi (lewy i prawy) - znajdują się odpowiednio w skrzyni i u lodowego golema - wszystko to na II poziomie Twierdzy Strażnika
[5,000 po raz pierwszy...po raz drugi...:)]

Chełm Skały

+25% do odporności na ogień, zimno, kwas, truciznę i elektryczność
Pozwala rzucić trzy razy dziennie Aurę rozkazu (wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2 lub uciekną w trwodze)
Mogą używać:
Wojownicy


______________________________________________________________________



KRĄŻEK Z NETHERIL - W połączeniu z Brązowym Kamieniem Ioun, Krążek z Netheril jest teraz wielką pomocą dla każdego, kto uprawia sztuki tajemne. Oczywiście coś tak cennego z pewnością przyciągnie uwagę rywalizujących magów...


Jak go zdobyć ???
Do jego złożenia potrzebujemy dwóch przedmiotów:
  1. Brązowy Kamień Ioun - znajdziemy go w starym więzieniu w Saradush, gdy wykonamy misję dla zjawy (trzeba zanieść amulet i czachę do jej grobu)
  2. Krążek z Netheril - znajduje się w posiadaniu Zmiennobarwnego Demona (II poziom Twierdzy Strażnika)
[...i symboliczna sumka 5,000 złotych monet dla ubogiego, he, he, he - Chochlika...]

Krążek z Netheril

+10 do maksymalnej liczby PŻ
Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie 7. i 8. poziomu


______________________________________________________________________



BRANSOLETY BŁOGOSŁAWIEŃSTWA - Obrońcy sprawiedliwości zawsze chętnie posługują się różnym orężem, by walczyć ze złem. Jednakże tych rękawic mogą używać jedynie wojownicy o najczystszym sercu.


Jak je zdobyć ???
Tutaj potrzebować będziemy jedynie Bransolet Paladyna, znajdujących się na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika...i małego [10,000 złotych monet] datku dla Ogólnie Lubianego i Poważanego Chochlika...;P

Bransolety błogosławieństwa

Raz dziennie można rzucać Leczenie krytycznych ran
Raz dziennie można rzucać Zmartwychwstanie
Kiedy są używane, dodają właścicielowi +10 do maksymalnej liczby PŻ
Mogą używać:
Paladyni


______________________________________________________________________



ULEPSZONY PŁASZCZ OCHRONY - Niezwykłe właściwości tego obdarzonego niezwykle potężnymi zaklęciami płaszcza świadczą o tym, że ochrona ciała może przybierać różne formy - między innymi krycie się przed wzrokiem wroga i ucieczkę.


Jak go zdobyć ???
Potrzebujemy do tego:
  1. Płaszcz ochrony +2 - a znajduje się on w skrzyni w mieście sahuaginów
  2. Zwój Niewidzialności i Ulepszonego Przyspieszenia Ruchów - można kupić/znaleźć w wielu miejscach
[...tym razem Cespenar liczy sobie 20,000 - bo czemu nie ? I tak zapłacicie...:)]

Ulepszony płaszcz ochrony [oryginalna nazwa, nie ma co...:)]

Klasa pancerza: +2
Rzuty obronne: +2
Raz dziennie można rzucać Ulepszone przyśpieszenie ruchów
Raz dziennie można rzucać Ulepszoną niewidzialność



______________________________________________________________________



TORBA OBFITOŚCI - Choć ta torba na pociski do procy, wyprodukowana z miękkiej tkaniny, jest teraz pusta, to wciąż otacza ją potężna magiczna aura.


Gdzie jej szukać ???
Znajduje się koło serca Nyalee, w zamku Yaga-Shury, aby ją ulepszyć potrzebujemy Kure...ehm..to znaczy Królewskiej Łzy, którą znaleźć możemy w wielu miejscach...
[i oczywiście skromny datek na rzecz uciśnionych chochlików - 5,000 złotych monet...]

Torba Obfitości

Nieograniczona liczba pocisków do procy +2


______________________________________________________________________



FUTERAŁ OBFITOŚCI - Historia tego magicznego futerału na bełty dawno już poszła w zapomnienie, choć prawdopodobnie miała ona coś wspólnego z trudnym do wyjaśnienia, lecz dobrze udokumentowanym brakiem dobrych wytwórców bełtów podczas Czasu Niepokojów.


Gdzie go szukać ???
Znajdziemy go na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika, a do jego ulepszenia potrzebować będziemy Królewskiej Łzy, którą znajdujemy w różnych miejscach.
[i oczywiście skromny datek na rzecz uciśnionych chochlików - 5,000 złotych monet...]

Futerał Obfitości

Nieograniczona liczba bełtów +2


______________________________________________________________________



KOŁCZAN OBFITOŚCI - Historia tego magicznego kołczana dawno już poszła w zapomnienie, choć prawdopodobnie miała ona coś wspólnego z trudnym do wyjaśnienia, lecz dobrze udokumentowanym brakiem dobrych wytwórców strzał podczas Czasu Niepokojów.


Jak go zdobyć ???
Leży na I poziomie Twierdzy Strażnika. Aby go ulepszyć potrzeba kamienia łotrzyków i [tym razem] 10,000 złotych monet.

Kołczan Obfitości

Nieograniczona liczba strzał +2



______________________________________________________________________



ŁUK MROCZNEGO OGNIA - Dzięki tajemnej magii w tym wspaniałym krótkim łuku udało się połączyć ze sobą dwa przeciwstawne żywioły - ogień i lód.


Jak go sklecić ???
Do jego wykonania potrzebować będziemy:
  1. Łuk Mrocznego Ognia +4 - a znajduje się on w rękach kapitana najemników z Amkethran
  2. Cięciwa Gonda - posiada ją Kapitan Egeissag (znajdujący się w kryjówce Sendai)
[...i moja zwykła działka 5,000 złotych monet...:)]

Łuk Mrocznego Ognia

Trak0 +5
Specjalne:
Raz dziennie może rzucać Ulepszone przyspieszenie ruchów
5% dodatkowej odporności na ogień i zimno
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Krótki łuk
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan


______________________________________________________________________



TARALASH - Taralash był myśliwym znanym z tego, że potrafił wytropić nawet najbardziej rączą zwierzynę. Niewielu zwierzętom udało się uciec, kiedy dostały się w zasięg jego potężnego długiego łuku.


Skąd go wziąć ???
Potrzebować będziemy:
  1. Taralash - znajdziemy go na V poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Cięciwa Gonda - posiada ją Kapitan Egeissag (znajdujący się w kryjówce Sendai)
[...znowu 5,000...]

Taralash

Trak0 +5
Specjalne:
Prędkość poruszania się zwiększona o 2 punkty
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: Długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan
Złodziej


______________________________________________________________________



PROCA ERINNE - Pewnej wioski gnomów o nazwie Erinne bronił przez długi czas jeden tylko strażnik, uzbrojony wyłącznie w magiczną procę. Procę tę stworzyła czarodziejka, od której imienia pochodzi też nazwa całej wioski. Kiedy wioskę napadły orki, proca zaginęła w tajemniczych okolicznościach.


Gdzie jej szukać ???
To nic trudnego, - wystarczy tylko przedrzeć się przez pięć poziomów Twierdzy Strażnika i odebrać ją sobie od lisza Azamantesa...aby ją ulepszyć, nie będziemy potrzebować żadnych specjalnych ingrediencji...wystarczy po prostu zainwestować w nią 5,000 złotych monet.

Proca Erinne

Obrażenia: +5 (pocisk)
Trak0: +5
Specjalne:
Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4
Opóźnienie: 0
Rodzaj biegłości: Proca
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3



______________________________________________________________________



KUSZA OGNISTYCH ZĘBÓW - Jako jedna z najpotężniejszych kusz w Krainach, Kusza Ognistych Zębów nie potrzebuje bełtów, gdyż sama strzela magicznymi płonącymi strzałami.


Gdzie jej szukać ???
Możemy ją nabyć od siostry Garleny z Twierdzy Strażnika. Aby ją ulepszyć potrzebujemy Cięciwy Gonda, którą (jak już wspominałem) posiada Kapitan Egeissag z kryjówki Sendai.
[...no i 5,000 w kieszeni, hie, hie, hie....]

Kusza Ognistych Zębów

Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
Trak0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
Specjalne:
Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan


______________________________________________________________________



PIERŚCIEŃ SERCA KNIEI - W połączeniu z Łzą Nimfy, ten prosty pierścień z drzewa dębu pozwala druidowi czerpać naturalną energię z otaczającego świata.


Gdzie go szukać ???
Do jego złożenia potrzebować będziemy dwóch rzeczy:
  1. Dębinowy Pierścień - otrzymamy go od kapłana w Amkethran [jeśli go uratujemy, bo jeśli nie, to...eee - na pewno nie jesteście tacy bezwzględni...nie jesteście prawda ?]
  2. Łza nimfy - znajduje się w opuszczonej świątyni Bhaala (las Mir)
[i znów 5,000 wpada do kieszeni...eee, chwila - przecież ja nie mam kieszeni...]

Pierścień Serca Kniei

Umożliwia zapamiętanie dodatkowego zaklęcia z 6. i 7. poziomu
Może używać:
Druid


______________________________________________________________________



KSIĘGA GOLEMÓW - Ta zadziwiająca księga zawiera teoretyczne rozważania na temat konstrukcji i sterowania golemami. Wyjaśnia ona też, jak wykorzystać podręcznik, by na pewien czas stworzyć ze złożonych części ciała sługę, który będzie ślepo wykonywać rozkazy swego twórcy. Aby jednak zrozumieć tekst tej księgi, trzeba mieć Inteligencję na poziomie co najmniej 16 punktów.


Gdzie jej szukać ???
Aby w pełni wykorzystać moc zawartą w tej niezwykłej księdze, trzeba zebrać trzy brakujące strony i samą księgę, oczywiście:
  1. Podręcznik na temat golemów - znajdujemy go na I poziomie Twierdzy Strażnika
  2. Kartka Glinianego Golema - można ją znaleźć w schowku minotaura Rocka [Twierdza Strażnika]
  3. Kartka Kamiennego Golema - można znaleźć w zamkniętej skrzyni w kryjówce Yaga-Shury
  4. Kartka Olbrzymiego Golema - można znaleźć na stole w Kryjówce Abazigala


Podręcznik na temat golemów

Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
Trak0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
Specjalne:
Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: Kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać:
Druid
Mag
Kapłan


______________________________________________________________________



Autor: Cespenar
Przedłożył na HTML: Cromwell