Profesje
*Mag


Ogólne dane: Posługuje się czarami, jednak nie może nosić nic krępującego ruchy. Więc nie używa żadnych zbroi (jedynie szaty) i może korzystać z małej ilości bronii. Aby móc rzucić czar wiele razy, mag musi go przepisać z pergaminu do swej księgi czarów, a następnie nauczyć się go.
Zalety: Rzucanie potężnych! czarów.
Wady: Nie może nosić zbroi, może walczyć tylko sztyletem, kijem, strzałkami, lub procą.
Ocena 5/5
The best ;-)


Mag Specjalista
Mag, który specjalizuje się w dowolnej szkole magii, ma możliwość zapamiętywania jednego dodatkowego zaklęcia na każdym poziomie (o ile może używać zaklęć danego poziomu). Nie wolno mu zapamiętywać zaklęć szkół przeciwnych (za wyjątkiem czarów Poznania do czwartego poziomu, które mogą być używane przez każdego czarodzieja specjalistę) oraz być wieloklasowcem (chociaż gnomy mogą być wojownikami/iluzjonistami lub złodziejami/iluzjonistami). Ludzie będący magami specjalistami mogą zostać dwuklasowcami.

Szkoły magii:
Odrzucanie - zaklęcia ochronne
Przemiany - zmienia właściwości rzeczy, osób lub sytuacji
Iluzje - oszukuje innych
Sprowadzanie/Przywołanie - przywołuje potwory lub rzeczy z innego świata
Zaczarowanie/Zauroczenie - wpływają na inne osoby, zmieniają właściwości rzeczy
Poznanie - odkrywa najróżniejsze tajemnice
Inwokacje/Wywołania - kształtowanie energi wg. własnej woli
Nekromancja - przywracanie życia, animacja martwych, leczenie.