Dzielnica Mostów.


Drukuj !
  1. Seryjny Morderca
  2. Oberża Pięć Dzbanów
  3. Inne
Seryjny Morderca

Przy pierwszym pojawieniu się Twojej drużyny w Dzielnicy Mostów, Porucznik Aegsfield ostrzeże Cię przed maniakalnym mordercą, który obdziera swe ofiary ze skóry. Podąrzając uklicą pewien chłopiec powie, że znalazł ciało starego Bilvera. Sądzi on, że mordercą jest niejaka Pani Cragmoon (stoi obok Opuszczonego Domu, patrz mapka). Te podejrzenie spowodowane jest mitem, iż jak ktoś posiada zdolności magiczne, to jest zły! Idź do Crogmoon i po rozmowie, w której wyjaśni, że posiada umiejętności magiczne, udaj się do porucznika Aegsfielda. Możesz poprosić go, aby zadenuncjował on ją "Kapturkom", ale wtedy stracisz, bezpowrotnie, sprzedawcę eliksirów, w postaci Pani Cragmoon.
Teraz podąrzaj drogą na Pd., aż zauważysz żebraka o imieniu Rampha (stoi pod filarem), o którym wspomniał porucznik. Przekup go dla rozplątania języka, a później wykup - za 100 SZ - od niego skrórę słoniową
["Ależ się skurkowaniec nachabił z Naszego powodu" - Cromwell].
Udaj się teraz do Rose Bouquet, "kobiety lekkich obyczajów" i rozpocznij z nią rozmowę (znów musisz zasięgnąć ręką sakiewki za "stracony czas") - jest ona jednym ze świadków morderstwa. Dowiesz się, że zapamietała pewien zapach gurilowych jagód, który towarzyszył mordercy. Po tej "owocnej" rozmowie udaj się do Bele Dalemark, która prowadzi sklepik nieopodal Rose. Porozmawiaj z nią na temat owej skóry słonia, w której jestes posiadaniu oraz gurilowych jagodach. Bele da Ci kilka próbek przedmiotów, które swym zapachem przypominaja gurilowe jagody. Ponownie wróć do Rose, z która wymieniłeś już parę zdań i daj jej otrzymane próbki. Wskaże ona Korę Dębu jako zapach towarzyszący mordercy. Ponownie udaj się do Bele, powie Ci ona, że kora ta wykorzystywana jest do wyrobu taniny, a to rzuca cień podejrzenia na miejscowego garbarza, Reijeka! Udaj się do jego domu (patrz mapka). Postaw sprawę jasno i na ostrzu miecza, oskarż go! Przyzna się on do morderstw, które popełnił jak mówi "dla większego celu", po czym ucieknie do piwnicy. Za nim! (przeszukaj pokój, m.in. Mikstura Regeneracji). Zobaczysz, że Rejiek znów ucieka na niższy poziom. STÓJ, nie biegnij za nim!!!. Wykryj i unieszkodliw wpierw pułapki (3 na podłodze oraz po jednej w łóżku i szafce). Nastepnie przeszukaj owe "cmentarzysko" (w szafce jest dokument, przeczytaj go), pod jednym z łóżek znajdziesz Ludzką Skórę (patrz Kuźnia Cromwella). Przygotuj się do walki, gdyz na dole czeka 2 Runicznych Zabójców (cios w plecy!) oraz 2 Ghasty. Walka z tymi przeciwnikami zapewni czas na ucieczkę Reijekowi i Vellinowi Dahnowi. Jeżeli masz kleryka bądź paladyna daj na chwilę odpędzanie nieumarłych, co pozwolina skoncentrowanie się na Zabójcach. Ich wyeliminuj w pierwszej kolejności, UWAGA na cios w plecy!!!, a później Ghasty. Po uporaniu się z nimi wykorzystaj zdolnośc wykrywania pułapek złodzieja (2 pułapki) i przeszukaj skrzynie (Drzewce Łuku Gessena-patrz Kuźnia Cromwella). Udaj się teraz do Porucznika Aegsfielda i poinformuj go o zaistaniłej sytuacji [45 000 exp, 500 SZ, +1 reputacja]. Jeżeli jednak porucznik został zabity to musisz zabrać jego ciało do Głównego Inspektora, Brega w Dzielnicy Rządowej.

Oberża Pięć Dzbanów

Jest to druga speluna, do której przychodzą wyczerpani wojownicy, mało tu osób, a duzo złowrogich twarzy. Na górnym piętrze doświadczysz cygańskiego wystroju wnętrz, możesz tu znaleźć z pomocą dobrego złodzieja Zaklęcie Śmierci i kilka innych rzeczy. Najlepsze jest to, iż na Pn. znajduje się portret, uwaga, Elvisa! :-)

a) Raelis i Mekrath
Oberża słynie również z teatru, w którym trupa teatralna przedstawia sztuki i zabawia śpiewem. Zejdź do niższej części oberży (zejście jest w Pd.-Zach. części). Wykup bilet i zasiądź w ławce. Zobaczysz marne przedstawienie, które zostanie zakończone przez Raelis Shai. Zwróci się ona do Ciebie o pomoc. Idź do garderoby i porozmawiaj z nią (na Pn.). Wyjaśni ona, że brakuje im jednego aktora, a mianowicie Haer'Dalisa i knownaniach Mekrathaz jego osobą. Aby uwolnić Dalisa musisz udać się Dzielnicy Świątyń, Kanałów, gdzie w jednym z przejść trafisz do "mieszkania" Mekratha. Udaj się tam (patrz Kanały w Dzielnicy Świątyń) i pozabijaj mefity, następnie przeszukaj pomieszczenie (kilka scrollów), udaj się do góry po schodach. Tam po walce przeszukaj całe pomieszczenie, uwaga na pułapki. Możesz napotkać zombie Haer'Dalisa. Udaj się do "kuchni" i pogadaj z Mekrathem. Masz do wyboru: zabić go lub wykonać zlecenie maga, wybierz drugą opcję. Musisz przynieść mu jego Zwierciadło, które ukradł pewien chochlik (patrz Kanały w Dzielnicy Świątyń). Załatw chochlika i zabierz potłuczone Zwierciadło do maga. Mekrath uwolni Dalisa spod swej mocy i zniknie
("Możesz spróbować go zabić zanim zniknie"-Cromwell)
Pogadaj z Dalisem i zabierz z ołtarzyka w Pn.-Wsch. części pomieszczenia Klejnot Sfery. Teraz udaj się do Raelis Shai i oddaj klejnot. Porozmawiaj z nią i popytaj o klejnot. Raelis wytłumaczy, że owy klejnot pozwala przemieszczać się pomiędzy sferami. Poprosi Cię ona o ochronę jej trupy podczas otwierania kolejnych sfer. Zgódź się! Zabijaj wciąż pojawiajace się potwory, aż do momentu pojawienia się nieznanych Ci osób. Przed Toba kolejna, tym razem ciężka misja i radziłbym poczekać z jej wykonaniem, a mianowicie uwolnieniem trupy Raelis, aż będziesz miał dobrze wyszkolonego wojownika i maga.


Inne

a) Dom Saerka Farrahda
Saerk i ojciec Anomena są sobie wrogo nastawieni. Jeżeli w twej drużynie przebywa Anomen, to dowiesz się od niego co nieco na temat owej rodziny. Możesz wtargnąć so posiadłości i dokonać grabieży. Dokonać tego po cichu bądź szturmem. Pierwsza opcja nie sprowadzi alarmu i co za tym idzie wielu strażników na kark. Musisz się skradać, najlepiej pojedynczym złodziejem, który ma duzo miejsca w plecaku. Na piętrze w wsch. części znajdziesz za sekretnym przejściem sefj pilnowany przez strażnika. Aby nie wywołać alarmu ukryj się w cieniu i zajdź go od tyłu, nastepnie cios w plecy i po sprawie (dobry złodziej nie powinien jednym trafnym pchnięciem zabić strażnika). Otwórz sejf i zabierz jego zawartość. Na parterze owej posiadłości znajdziesz jeden cenny przedmiot, właściwie klejnot-szmaragd i nic więcej. Dalsza grabież to twoja inwencja twórcza. Drugi sposób szturmowanie posiadłości, sprowadzi wielu strazników, walka z nimi nie powinna być trudna. Jest jednak jedno, ALE pod żadnym pozorem nie zabijaj kucharza i jednego grubaska jeśli nie chcesz stracic reputacji (tam, gdzie przebywają nic cennego nie ma).

b) Róg Valhalli
Na mapce jest zaznaczone miejsce znajdywania się owego rogu. Jeżeli jesteś zainteresowany to patrz Promenada Waukeen: Maheer zaklinacz rogów.

b) Oberża Delosara
Wejść do niej możesz tylko przez pokój wynajęty przez drużynę Kapitana Demisa. Jest to druga drużyna najemników
[przyp. Cromwell:"Pierwsza przebywa w Promenadzie Waukeen"]
Jednak ta jest liczniejsza i czego można się było spodziewać, silniejsza. Trzech wojowników nosi Pełne Płytówki! więc trafienie ich będzie trudniejsze, poza tym znajduje się tam mag i kleryk (tego na Pd. możesz załatwić ciosem w plecy, jest najgroźniejszy więc jego pierw wyeliminuj). Wojownicy powinni się zająć zbrojnymi, a madzy wspierać czarami, zaś klerycy leczyć wojowników. Pmiętaj, że walka nie jest łatwa w początkowej fazie gry. Po skończonej walce ciesz się zwycięstwem.

Zniekształcony Run

Obok zejścia do krypty z Złotym Korpusem Kangaxxa, znajduja się chronione pułapka drzwi, za nimi zaś jest ciemna otchłań. Jednak to nie koniec. Jeżeli jesteś w posiadaniu jednego z jedynie 3 występujących w całej grze Kamieni Łotrzyków, to w pobliżu owej otchłani, kamień wyjawi swe magiczne właściwości i zniknie po teleportacji. Znajdziesz się w nastrojowym i mrocznym pomieszczeniu. Klimat lokacji jest naprawde odczywalny. W chwilę po Twoim wejściu do głównej komnaty, na stole pojawi się Shangalar. Zapyta jak Ci się udało tu wejść i podziękujem jeżeli z Twoich rąk zginął Koshi. Mimo to nie będzie owy Lisz zadowolony z tej wizyty. Jak tylko Shangalar wezwie swoich przyjaciół rozpocznie się walka, i to wcale nie licha.
Głównym wrogiem jest Shangalar i to najgroźniejszy przeciwnik [50 000 exp, 3890 SZ]. Zazwyczaj rzuca takie zaklęcia: Zmylenie i Tarcza z czarów, a następnieZatrzymanie Czasu, Zaklęcie śmierci i Zawodzenie Banshee.Jeżeli skłonisz Shangalara na skierowanie swych czarów na postać z aktywna ochroną antymagiczną to większość jego najsilniejszych ataków spali na panewce.
Vaxall to przedstawiciel Obserwatorów i wart jest 14 000 exp, i jest w stanie załatwić nawet Twojego najlepszego wojownika w kilka sekund,
[przyp. Cromwell:"Przydaje się tu Tarcza Baldurana, która odbija promienie Obserwatorów"]
Ponadto posiada on zaklęcia: Paraliż, Dominacja, Promień Antymagiczny, Zadawanie Ciężkich Ran i Zamiana Ciała w Kamień. Możesz go zająć przyzwańcami.
Shyressa to wampir portafiacy wyssać 4 poziomy jednym uderzeniem!, więc użyj czaru Ochrona przed Negatywną Energią, która uchroni Cię od nieprzyjemnych skutków Wyssania Poziomów. Shyressa czai się we wsch. części komnaty, więc możesz zostawić se ją na później, ALE pod żadnym pozorem nie wysyłaj przyzwańców do walki z nią, bo to tylko ją wzmocni!
Revanak to wojownik [6000 exp], ale nie stanowi on największego zagrożeni, zaś Layenne [4000 exp] to najsłabszy przeciwnik (można go zabić jednym ciosem w plecy). Walka jest ciężka, ale opłacalna i daje duzy zastrzyk doświadczenia. Aby wydostac się z tego miejsca, będziesz musiał zabrać Oko Obserwatora z ciała Vaxalla [mniam.... ;-P] i wrzucić go do kotła stojącego z prawej strony. Po uruchomieniu machiny w Komnacie Shangalara zostaniesz przeniesiony z powrotem do Dzielnicy Mostów.