Przechadzając się po domu Cromwella natrafiasz w jednym z pokoi na ciekawą księgę, nie taką jak reszta w owym ciemnym pokoju rozświetlanym ciekawie wyglądającą świecą. Księga jest nieco większa od pozostałych i leży na małym, drewnianym podeście. Na okładce widnieje napis "Księga Wiedzy". Oprawiona jest w skórę, zaś stronice zdobią piękne floratury z motywem natury. Liczne liście przeplatane są miniaturowymi wizerunkami sławnych postaci jak np.: Drizzt, Wolfgar, Elminster, Volo i wiele innych znanych i mniej znanych osób. Na stronie tytułowej zauważasz w prawym, dolnym rogu podpis: "Cromwell". Widać księga należy do Cromwella, gospodarza małej, ale jakże tajemniczej Kuźni, który zgodził się ugościć Cię na nocleg. Zaczynasz czytać ksiegę. "Księgę tę napisałem podczas swoich podróży, dalszych i bliższych, którym zawdzięczam swą obecną wiedzę. Jeżeli czytasz tę księgę to zapewne szukasz pomocy, a ta księga jest w stanie Ci ją zaoferować. Czytaj uważnie, a mapy niech będę drogowskazami w Twej wędrówce.". Przeczytawszy Wstęp, zagłębiasz się w księgę.
Link u góry MAPA AMNU, to mapa, którą ja Cromwell przyrządziłem dla Ciebie, żebyś po kliknięciu na lokację, natychmiast został do niej przekierowany.
- Główne questy jakie TRZEBA wykonać, aby ukończyć grę to:
- Wzięzienie Irenicusa
- Brynnlaw
- Czarowięzy
- Podwodne Miasto
- Podmrok
- Ust Natha
- Rhyn Lanthorn
- Suldanessellar
- Piekło
- Czarowięzy