- Intro
- Jak wyciagnąć królika z kapelusza, czyli opis profesji
- Zupełnie inna historia, czyli Szkoły Magii
- ZAKLĘCIA MAGÓW:
- ZAKLĘCIA KAPŁANÓW:
- Zaklęcia Maga (których możemy nauczyć się ze zwojów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności magów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności kapłanów)
- Zakończenie
Zaklęcia kapłanów także dzielą się na w/w szkoły magii - główną szkołą kapłańską jest zdecydowanie Nekromancja. Kapłani posiadają także mniej zaklęć ofensywnych i koncentrują się na leczeniu i zabezpieczaniu członków drużyny przed i w trakcie walki.
ODRZUCANIE
Ochrona przed złem
Poziom: 1
Sfera: Ochrona
Zasięg: dotyk
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
Czar ten tworzy wokół dotkniętej istoty magiczną barierę. Porusza się ona wraz z nią i chroni ją w następujący sposób: istota otrzymuje modyfikator +2 do klasy pancerza i rzutów obronnych, oraz staje się niewrażliwa na wszystkie ataki oparte na zauroczeniach (Zauroczenie, Zauroczenie osoby lub ssaka, Dominacja itd.).
[Cespenar] Czar identyczny jak zaklęcie czarodziejów o tej samej nazwie.
[Soulafein] Czyli cały czas BARDZO przydatny.
[Cromwell] I warto go mieć.
Poziom: 1
Sfera: Uroki
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: 1 godzina
Czas rzucania: 1
Obszar działania: w promieniu 10 metrów
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] NIEZBĘDNE zaklęcie - używane zawsze przed walką z magami,
smokami lub innymi istotami wzbudzającymi strach (np. Wędrująca Groza...)
[Soulafein] "Czar neguje działanie magicznego strachu" - to zdanie to
najlepsza rekomendacja. POLECAM!
[Cromwell] A jeżeli neguje to lepiej mieć takie coś w księdze w razie wpadki ;)
Poziom: 1
Sfera: Ochrona
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] To zaklęcie wykorzystać możemy gdy:
- nie chcemy, aby nasz kapłan był włączony do walki (pełnił tylko rolę uzdrowiciela) - nasz kapłan musi natychmiast wyłączyć się z bitwy (np. z powodu utraty większości krwi :))
- nie chcemy, aby nasz kapłan był włączony do walki (pełnił tylko rolę uzdrowiciela) - nasz kapłan musi natychmiast wyłączyć się z bitwy (np. z powodu utraty większości krwi :))
[Soulafein] W sumie jest to zaklęcie niezwykle użyteczne. Możemy uczynić
z naszego kapłana istną chodzącą apteczkę, a aspekt ofensywny zrzucić na garb magów. Czy komuś
się taka kombinacja spodoba zależy już tylko od preferowanego przez niego stylu gry.
[Cromwell] Dodatkowo pozwala np. w queście z wykradzeniem jaj Adalon
z rąk drowów uniknąć walki ze strażnikami. Bardzo przydatny czar, jednak w dalszej części gry,
cóż schodzi trochę na bok :)
Poziom: 1
Sfera: Ochrona
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] To zaklęcie dedykowane jest w szczególności łowcom i paladynom,
którzy dzięki niemu stają się jeszcze bardziej potężni. A kapłani właśnie dzięki temu czarowi mogą
wkroczyć do bezpośredniego starcia.
[Soulafein] Jak dla mnie jest to raczej mało potrzebne zaklęcie wspomagające.
Jako taką moc zyskuje dopiero około 15 poziomu, a i wtedy jest ona nie zbyt duża. Używania odradzam...
[Cromwell] Gdyby kombinować to można z tego zaklęcia zrobić dobry użytek...raczej
dla zbrojnych (np. bard) aniżeli kapłanów :)
Glif strażniczy
Poziom: 3
Sfera: Strażnicza
Zasięg: 20 metrów
Czas działania: stały do zadziałania
Czas rzucania: specjalny
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: specjalny
Glif strażniczy ma postać magicznego znaku, który uniemożliwia nieupoważnionym i wrogim istotom przejście, wstęp lub otworzenie chronionego miejsca. Można go użyć do zabezpieczenia małego mostu, zablokowania przejścia czy jako pułapkę chroniącą skrzynię. Każda istota naruszająca dany obszar staje się ofiarą magii znaku. Udany rzut obronny na czary pozwala jednakże uniknąć działania glifu. Dane miejsce może być chronione tylko jednym znakiem, choć jeśli w biurku znajdują się trzy szuflady, to każdą z nich można opatrzyć tym zaklęciem. Rzucając to zaklęcie kapłan kreśli siateczkę lekko święcących linii tworzących strażniczy znak. Uaktywniony glif zadaje ofierze 1k4 obrażenia na poziom kapłana.
[Cespenar] Całkiem świetne zaklęcie - niezłe obrażenia, dobry zasięg...NIEDOCENIANE !
[Soulafein] Trochę podobne do opóźnionej kuli ognistej czy eksplodującej czaszki. Naprawdę bardzo dobre!
[Cromwell] Chyba trochę przesadzacie....
Poziom: 3
Sfera: Nekromancja
Zasięg: dotyk
Czas działania: stały
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Mumie, Otiagi... - stworzenia, po starciu z którymi docenimy i to zaklęcie J.Bezspornie obowiązkowe (jeśli w ogóle chcecie grać...a chcecie prawda ? :)
[Soulafein] Przydatne nie tylko do leczenia typowych chorób, ale też do usuwania nieprzyjemnych efektów (ślepota, głuchota). Zaklęcie bardzo użyteczne!
[Cromwell] Dobre....przydatne, więc warto mieć.
Poziom: 3
Sfera: Ochrona, Żywioły (Ogień)
Zasięg: dotyk
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar bardzo przydatny, gdy mamy do czynienia z istotami z żywiołu ognia. Daje lepszą ochronę niż zaklęcie maga o tej samej nazwie, więc w tej kwestii kapłan góruje nad czarodziejem.
[Soulafein] Jeśli chcesz stoczyć fair walkę z czerwonym smokiem (to znaczy bez pułapek) okazuje się absolutnie NIEZBĘDNE. Poza tym w czasie podróży przez krainy korzysta się z niego bardzo często. POLECAM!
[Cromwell] No to jest całkiem przydatny czar, nie do przecenienia.
Poziom: 3
Sfera: Ochrona
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 3
Obszar działania: sześcian o boku 10 m
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] W tej kwestii obliczanie szans jest zdecydowanie ułatwione, a samo zaklęcie jest znacznie praktyczniejsze. Lepsze od Rozproszenia maga.
[Soulafein] Ten czar pozwala usunąć masę magicznych efektów i uczynić każdą walkę znacznie łatwiejszą. Cudownie miesza szyki drużynom poszukiwaczy przygód, które swoją siłę opierają przede wszystkim na czarach wspomagających. POLECAM!
[Cromwell] Rozproszenie kapłana naprawdę jest pomocne, ale sic! działa również na nas :/
Poziom: 3
Sfera: Obronna
Zasięg: 30 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucenia: 3
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Jedno z zaklęć NIEODZOWNYCH podczas gry. Rozprasza wszystkie niemiłe zapachy - niedługo dostępne w wersji Electric :).
[Soulafein] Pajęczyna + jakaś chmurka + wojownicy odporni dzięki temu zaklęciu na jej działanie = DZIEŁO ZNISZCZENIA! Wyśmienity czar!
[Cromwell] Taki trochę większy odświeżacz do ust, co? Ja bez niego się obyłem.
Poziom: 3
Sfera: Ochrona
Zasięg: dotyk
Czas działania: stały
Czas rzucania: 6
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Dokładny odpowiednik czwartopoziomowego zaklęcia maga o tej samej nazwie.
[Soulafein] ...(uprawia...jogging, a co myśleliście? :)...
[Cromwell] Heh, jak przy jego odpowiedniku, tyle, że to wyproszone u Boga zaklęcie mamy o jeden poziom wcześniej.
Poziom: 3
Sfera: Ochrona
Zasięg: 10 metrów/poziom
Czas działania: stały
Czas rzucania: 6
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Praktyczność tego zaklęcia jest tak oczywista, że nie będę na próżno strzępił klawiatury.
[Soulafein] Takie unieruchomienie jest niemiłe, więc tym bardziej cenię Zdjęcie paraliżu. POLECAM!
[Cromwell] Znów i bez tego dało się obejść krasnoludowi w życiu :)
Poziom: 4
Sfera: Ochrona
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 7
Obszar działania: w promieniu 3 metrów
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar ten jest silniejszą wersją Ochrony przed złem - a co za tym idzie - bezapelacyjnie ułatwiającą walkę. POLECAM !
[Soulafein] Chyba moje ulubione zaklęcie ochronne! Nie dość, że przy odpowiednim ustawieniu obejmuje całą drużynę, to jeszcze zapewnia takie cudowne modyfikatory. MIODZIO!
[Cromwell] Jak wcześniej już wspomniałem przy tego typu czarze, ta wersja jest dla mnie NAJLEPSZA, ale bez zbędnych emocji ;)
Poziom: 4
Sfera: Ochrona, Pogoda
Zasięg: dotyk
Czas działania: 5 rund/poziom
Czas rzucania: 7
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Bardzo dobra ochrona - jeśli chodzi o błyskawice oczywiście :)
[Soulafein] Wrodzy czarodzieje rzadko używają zaklęć związanych z błyskawicami, ale kiedy już to robią jest to z pewnością najlepsza przed nimi ochrona.
[Cromwell] Ochrona przed elektrycznością ma poważnego konkurenta ;) Jednak za ochroną przed elektrycznością przemawia czas działania...
Poziom: 4
Sfera: Ochrona, Nekromancja
Zasięg: dotyk
Czas działania: 5 rund
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Niezwykła, doskonała i pomocna ochrona przeciwko wampirom. OBOWIĄZKOWE !
[Soulafein] Ochrona świetna, ale trzeba wampiry szybko eliminować, bo czas działania skromny, oj, skromny...
[Cromwell] No to chyba bardziej motywujące nie? Godne polecenia, ułatwia życie (można jednak użyć itemów, które mają podobne działanie).
Poziom: 4
Sfera: Uroki
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] OBOWIĄZEK każdego spętanego poszukiwacza przygód. BRAĆ !
[Soulafein] Spętać wrogów pajęczyną i puścić tam Korgana będącego oczywiście pod wpływem tego czaru. Ach, piękne...
[Cromwell] Powiadacie brać? Możnaby się trochę kłócić...
POZIOM V
Odpędzenie nieumarłych
Poziom: 5
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 5
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Świetny sposób na miejsca typu Legowisko Niewidzącego Oka - kapłan mężnie kroczy - a reszta - już mniej mężnie - strzela do truposzy z łuków :)
[Soulafein] Odpowiednie wykorzystanie tego zaklęcia czyni walkę z nieumarłymi wyśmienitą zabawą. POLECAM!
[Cromwell] Zastosowanie tego czary jest dobre tylko w wymienionym już miejscu przez Cespenara, tak to powątpiewam w praktycyzm tego zaklęcia...
osobiście uważam bardziej odrzucanie nieumarłych w wersji dla paladyna za lepsze ;)
POZIOM VII
Tarcza Archonów
Poziom: 7
Sfera: Ochrona
Zasięg: dotyk
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 9
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Potężny czar defensywny - tyle.
[Soulafein] Jak na kapłana - nawet bardzo potężne!
[Cromwell] To co najbardziej do mnie trafia, to fakt, iż rozproszenie magii nie daje rady temu zaklęciu! :D
Next >>>