- Intro
- Jak wyciagnąć królika z kapelusza, czyli opis profesji
- Zupełnie inna historia, czyli Szkoły Magii
- ZAKLĘCIA MAGÓW:
- ZAKLĘCIA KAPŁANÓW:
- Zaklęcia Maga (których możemy nauczyć się ze zwojów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności magów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności kapłanów)
- Zakończenie
POZIOM I
Identyfikacja
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: specjalny
Obszar działania: 1 przedmiot
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czy to trzeba komentować? Trzeba? No więc magia
powstała...
[Soulafein] Proste, ale jakże użyteczne.
[Cromwell] Bardzo pomocne ALE nie warto zaprzątać sobie nim księgi,
gdyż wystarczą nam scrolle i Okulary Identyfikacji (3 ładunki dziennie), które można
kupić/ukraść/wywalczyć już z początku gry! Kwestię wyboru metody uzyskania tegoż
przedmiotu pozostawiam WAM drodzy czytelnicy :)
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: 10 tur
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Nic odkrywczego, jeśli powiem, że później widzisz na czerwono...no comment :)
[Soulafein] Raczej no use...
[Cromwell] Sądzę, że dodano ten czar tylko po to, żeby być zgodnym z zasadami świata
przypomnieć graczowi, że takie coś istnieje...totalny nieużytek, zapomnij o tym :)
POZIOM II
Poznanie charakteru
Poziom: 2
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 1 runda
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Przynajmniej wiemy którego smoka można
zabić nawet z nim nie rozmawiając...:)
[Soulafein] Na dłuższą metę - kompletnie niepotrzebne.
[Cromwell] Przyznam fajna zabawka, w BG I nawet całkiem przydatna (!),
ale w dalszych częściach można się obyć bez tego...
Poziom: 2
Zasięg: 0
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 2
Obszar działania: w promieniu 20 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Teraz ten czar jest jeszcze słabiutki i bezużyteczny. Teraz...
[Soulafein] A mi ten czar służył przez naprawdę długi okres.
Wiadomo, że są zaklęcie wykrywające znacznie od niego lepsze, ale na początku
(i nie tylko) wykrycie niewidzialnego spisuje się znakomicie.
[Cromwell] Pierwsze z serii zaklęć MUSISZ mieć, ale te akurat można sobie podarować...
POZIOM III
Jasnowidzenie
Poziom: 3
Zasięg: specjalny
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Odkrywa całą mapę...niektórym to pomaga, mnie osobiście przeszkadza (nie wiem gdzie już byłem :)) - kwestia gustu, stylu gry. Ogólnie czar jest jedną z zabawek. :)
[Soulafein] Przydaje się kiedy chcesz zrobić screen całej okolicy bez żadnych zaciemnionych miejsc, np. do solucji.
[Cromwell] Mi się bardzo przydaje przy pisaniu solucji, cyk i już mam mapke hehe :D
Niestety nie działa w obszarach zamkniętych... :/ Tak na serio to niepotrzebne przeciętnemu graczowi...
Poziom: 3
Zasięg: 0
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: w promieniu 6 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Niezłe zaklęcie na magów (lustrzane odbicia) - jednak to jeszcze nie to...
[Soulafein] Całkiem dobry czar, który jest magicznym odpowiednikiem zdolności
złodziejskiej o tej samej nazwie. Warto o nim pamiętać...
[Cromwell] Nie będę się rozwodził nad tym zaklęciem, można mieć, ale są lepsze od tego...
POZIOM IV
Dalekowzroczność
Poziom: 4
Zasięg: specjalny
Czas trwania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Przydaje się podczas pierwszego przechodzenia BG II. Tylko podczas pierwszego...:)
[Soulafein] To zaklęcie pachnie terranami i starcraftem. Z tym, że w grze blizzardu jest
wręcz niezbędne, a w BG II stanowi zaledwie dodatek klasy C.
[Cromwell] Chyba chodzi Ci o ważność skautowania mapy w SC. W BG nie widzę sensu używania tego zaklęcia...
POZIOM V
Wyrocznia
Poziom: 5
Zasięg: pole widzenia
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: w promieniu 20 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Dobry czar ! Jeśli chodzi o walki z magami i złodziejami jest bardzo pomocny ! POLECAM !
[Soulafein] Niezły czar, ale dopiero prawdziwe widzenie ukazuje pełnię możliwości magii należącej do szkoły poznania.
[Cromwell] Pierwsze pomocne i praktyczne zaklęcie z tej szkoły magii, jednak i tak GIT to prawdziwe Widzenie!
POZIOM VI
Prawdziwe widzenie
Poziom: 6
Zasięg: 0
Czas działania: 1 tura
Czas rzucenia: 8
Obszar działania: w promieniu 20 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Oto potęga szkoły poznania! :) Czar ten jest
niezrównany jeśli chodzi o walkę - czy to z czarodziejami, czy ze złodziejami lub potworami. BARDZO GORĄCO POLECAM !
[Soulafein] Zaklęcie - marzenie! Bezlitośnie przeszywa
wszelkie "maskujące" bariery i do tego działa przez dość długi okres czasu
(jak na czar zaliczający się do szkoły poznania). Nie pozwala to wrogiemu magowi
czy złodziejowi na ponowne zniknięcie nam z oczu tuż po wykryciu. No REWELACJA!
[Cromwell] No i to FINAŁ tejże szkoły magii, ale za to jaki efektowny...czysta manifestacja tejże szkoły magii!
Bez tego zaklęcia nie da się obejść w grze, zalety z jego stosowania są nie do przecenienia!
OBOWIĄZKOWO wpisać do magicznej księgi!
Tutaj kończy się (doprawdy krótka) szkoła magii poznania. Teraz wkraczamy w wielobarwną i piękną szkołę...
Next >>>