- Intro
- Jak wyciagnąć królika z kapelusza, czyli opis profesji
- Zupełnie inna historia, czyli Szkoły Magii
- ZAKLĘCIA MAGÓW:
- ZAKLĘCIA KAPŁANÓW:
- Zaklęcia Maga (których możemy nauczyć się ze zwojów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności magów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności kapłanów)
- Zakończenie
POZIOM I
Magiczny pocisk
Poziom: 1
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Naprawdę PODSTAWOWE zaklęcie ofensywne. Używamy
go przez całą grę, a to ze względu na szybkość jego działania. Walkę zawsze zaczynamy
od swych najmocniejszych zaklęć...a kończymy Magicznymi Pociskami właśnie. OBOWIĄZEK! :)
[Cromwell] PODSTAWA każdego maga/czarodzieja...ten niepozorny czar jest
naprawde potrzebny! Opierają mu się tylko osoby pod wpływem ochrony przed magią, bądź będące
w pewnym stopniu na nią odporne...zawsze warto mieć kilka takich pocisków w zapasie, bo nigdy nie
wiadomo kiedy ich użyjesz. :) POLECAM!
[Soulafein] Absolutna podstawa i jednocześnie niezwykle
śmiercionośna broń. Magiczny pocisk jest niezwykle uniwersalny, opierają mu się
tylko istoty w znacznej mierze odporne na magię. Cała reszta niech drży przed tym
czarem, ze smokami na czele. Jedno z moich ulubionych zaklęć, GORĄCO POLECAM!
Poziom: 1
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 5 tur
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Świetne zaklęcie obronne - bardzo przydatne zwłaszcza bardom. POLECAM!
[Cromwell] Racja Cespenar, szczególnie dobre gdy jeszcze nie wyposażyliśmy odpowiednio mistrza magii :)
[Soulafein] Tarczy warto użyć kiedy naprawdę nie zostało ci nic innego
i kiedy w pobliżu nie ma krzepkiego krasnoluda, oczywiście :)
Poziom: 1
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: neguje
UWAGA: Udany rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem +6 neguje wszystkie efekty działania kuli oprócz obrażeń.
[Cespenar] Czar praktyczny - jednak ustępujący Magicznemu
Pociskowi (ten dodatni modyfikator do rzutu obronnego psuje sprawę :D).
[Cromwell] Tak, byłoby GIT gdyby nie ten modyfikator, przez
co czar praktycznie jest bezużyteczny...niestety :(
[Soulafein] Pewnie, że ustępujący magicznemu pociskowi,
ale to żaden wstyd. Zmiennobarwna kula oferuje ciekawe efekt uboczne trafienia
i gdyby nie ten feralny modyfikator to... oj, byłoby gorąco, a tak jest raczej
przeciętnie.
POZIOM II
Pajęczyna
Poziom: 2
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 2
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Czar ten ma wiele praktycznych zastosowań - jednak wielkim jego minusem jest to, że działa także na sprzymierzeńców.
[Soulafein] REWELACYJNE ZAKLĘCIE! Odpowiednio wymierzona pajęczyna to połowa zwycięstwa. A combo w stylu: pajęczyna + rój meteorów + plugawy uwiąd Abi-Dalzima WYMIATA jak nic innego. GORĄCO POLECAM!
[Cromwell] Jeśli dobrze wymierzony może pomóc w wykończeniu sporej grupy wrogich nam istot.
Kombinacja, którą podał Soulafein jest całkiem skuteczna :)
Poziom: 2
Zasięg: 20 metrów
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: strumień 0,5 m na 20 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Raczej nieprzydatny czar - tylko na tyle, że zadaje obrażenia od ognia...nic poza tym.
[Soulafein] Nuuuda... Agannazar się nie postarał.
[Cromwell] .....
Poziom: 2
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 2
Obszar działania: w promieniu 10 metrów
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Czar naprawdę zbędny - słaby i użyteczny tylko na początku gry.
[Soulafein] W Icewind Dale to naprawdę było coś, ale w BG II okazuje się być kompletnie nieużyteczne.
[Cromwell] Coś mi w tym zaklęciu śmierdzi, ciekawe co? :)
POZIOM III
Błyskawica
Poziom: 3
Zasięg: 40 metrów + 10 metrów/poziom
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Niezastąpiony czar ! Niski poziom i TAKIE obrażenia J (trzeba tylko wyczuć, i wykorzystać jego właściwości odbijania się od ścian). POLECAM!
[Soulafein] Oj, trzeba wyczuć, bo można oberwać samemu. Ale ogólnie czar jest w wielu sytuacjach wręcz niezastąpiony. Nieźle prezentuje się szczególnie w pomieszczeniach w połączeniu z pajęczyną. Również POLECAM!
[Cromwell] Tak zgodzę się z Wami, potężne zaklęcie, trzeba uważać samemu żeby nie oberwać.
Jednym słowem OSTROŻNIE z tym Panie i Panowie!
Poziom: 3
Zasięg: 70 metrów
Czas trwania: specjalny
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 cel na meteor
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar należący także do Szkoły Przemian - i właśnie tam znajduje się do niego komentarz.
[Soulafein] ...(ostrzy miecz)...
[Cromwell] ....(pije piwo)....
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Niezastąpiony czar ofensywny ! Przydaje się przez calutką grę i zadaje nawet poważne obrażenia. Kula Ognia to PODSTAWA !
[Soulafein] Toż to prawdziwa legenda gier cRPG osadzonych w klimatach fantasy. Jej duży obszar działania i niemała siła są najlepszą rekomendacją.
[Cromwell] Te zaklęcie chyba nie wymaga rekomendacji, nieprawdaż? :)
POZIOM IV
Lodowa nawałnica
Poziom: 4
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucania: 4
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Świetny czar obszarowy - biorąc pod uwagę jak niewiele
jest zaklęć wykorzystujących potęgę chłodu.
[Soulafein] Bardzo dobry czar. Mroźny odpowiednik kuli ognia,
który lwi pazur pokazuje szczególnie w Tronie Bhaala, przeciwko ognistym olbrzymom. POLECAM!
[Cromwell] Polecam z kilku powodów, a jednym z nich jest fakt, iż to jedno z nielicznych
zaklęć zadających obrażenia od chłodu, a jak ładnie się prezentuje :)
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: stały
Czas rzucania: 1 runda
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Hmm...to zaklęcie jest tym, czego brakowało magowi
do zdobycia naprawdę wielkiej potęgi. Tutaj mamy do czynienia z jego najsłabszą wersją jednak - także ona jest niezwykle przydatna. NIEZBĘDNE !
[Soulafein] Bardzo przydatne zaklęcie. Możliwość wyzwolenia dwóch zaklęć na raz (nawet jeśli zaliczają się one maksymalnie tylko do 2 poziomu) można rozmaicie wykorzystać i osiągnąć cudowne efekty.
[Cromwell] Pierwsze zaklęcie z serii natychmiastowych wyzwalaczy zaklęć, które
niezbędne są adeptom magii...2x Magiczna Strzała, fajna sprawa :D
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar znany nam ze szkoły przemian, do której również należy...
[Soulafein] ...(szuka wśród niewolników więzionych przez drowów krzepkiego krasnoluda)...
[Cromwell] ...(leży na ziemi schlany w trupa)...
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie opisane w Szkole Przemian.
[Soulafein] ...(nie ma krasnoluda, twarda rasa, trzeba zadowolić się umbrowym kolosem )...
[Cromwell] ...(wstaje i szuka pełnego kufla)...
POZIOM V
Ogień słońca
Poziom: 5
Zasięg: rzucający czar
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucenia: 3
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Jedno z moich ulubionych zaklęć :)! Jest bardzo dobre, niestety jego skutki odczuwają także nasi towarzysze...a to pech (dla nich :))
[Soulafein] Mając ten czar i będąc pod wpływem lustrzanych odbić mag może zaryzykować wpadnięcia w środek grupy wrogów. Będzie bolało!
[Cromwell] ...albo też kamienną skórą :) "No Mercy!"
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Dobry czar, jeśli chodzi o niszczenie wrogów zebranych w kupie.
[Soulafein] Jeśli chodzi o wrogów zebranych w kupie, to w BG II
mamy szeroki wybór sposobu ich anihilacji. Stożek zimna wcale nie jest najgorszym wyborem...
[Cromwell] Zadaje spore obrażenia, niestety wymaga podejścia do wroga
(na bezpieczną odległośc ofcorz :))...Trzeba uważać, żeby nie poranić swoich! POLECAM!
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Znowu ktoś pomyślał o bardach ! Doskonałe zaklęcie jeśli chodzi o walkę (np. fechmistrza). POLECAM !
[Soulafein] Tylko i wyłącznie dla bardów. Przeciętny mag nie będzie pewnie nawet wiedział którą stroną to coś złapać. Niestety bez mieszania klas w BG II nie stworzymy Gandalfa, co i czaruje i tnie.
[Cromwell] ......
Poziom: 5
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 12 m szerokości, 6 m wysokości
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Całkiem dobre zaklęcie obszarowe. Jednak nie jest to szczyt marzeń (niewielu spotkamy przeciwników o niskim poziomie, a poza tym zaklęcie rani i nas !)
[Soulafein] Jest kilka silniejszych obłoczków, ale za nim zyskamy do nich dostęp zabójcza chmura okazuje się być całkiem przydatna. Szczególnie w połączeniu z jakimś czarem unieruchamiającym (pajęczyna, oplątanie)- zresztą ta ostatnia reguła dotyczy wszystkich czarów o dużym polu działania i równie długim czasie działania.
[Cromwell] Zaklęcie może nie idealne (wiemy Cesp, że Abik to twój ulubiony obłoczek),ale
skuteczne chociażby przeciw smokom!
POZIOM VI
Warunkowanie
Poziom: 6
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 dzień/poziom
Czas rzucenia: 1 tura
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Wyśmienita ochrona dla magów (że o bardach nie wspomnę). POLECAM !
[Soulafein] Świetny czar, który jest przydatny w rozmaitych sytuacjach. Choć raczej nastawiony jest na defensywę,
to jednak nie można zapominać o jego licznych zastosowaniach ofensywnych.
[Cromwell] Warto pamiętac o tym zaklęciu, niekiedy może ratować skórę...
Poziom: 6 Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Wyśmienity atak, który powinien na zawsze zawitać w naszym repertuarze zaklęć. POLECAM !
[Soulafein] Atak tym lepszy, że przenosi się na stojących w pobliżu głównego celu ofensywy. POLECAM!
[Cromwell] Jak to zazwyczaj bywa obrażenia od błyskawic są duże, a ten czar to potwierdza. POLECAM!
Poziom: 6
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 6
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Ale jak wspomniane już było w podręczniku - "Niektóre istoty nie są przywoływane ale przechodzą przez portale". Nieźle się panowie zabezpieczyli przed niszczeniem demonów :). Ale zaklęcie i tak jest bardzo pomocne - zawsze zadaje obrażenia.
[Soulafein] Oto jeden z silniejszych obłoczków, o których wspomniałem. Bardzo przydatny!
[Cromwell] Taa...kolejny obłoczek z serii śmierdziuchów :)
POZIOM VII
Miecz Mordenkainena
Poziom: 7
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 7
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Dobry czar Przywołujący ! Może stanowić osłonę dla czarodzieja lub wspomagać wojowników - praktyczny :)
[Soulafein] GENIALNE zaklęcie! Nie dość, że miecz stanowi bardzo duże wsparcie
w walce, to jako istota magicznie ożywiona jest bardzo odporna na magię.
Odpowiednie wykorzystanie tych zalet bardzo ułatwia rozgrywkę. GORĄCO POLECAM!
[Cromwell] Mój ulubiony czar, te Mordki wprost wymiatają! Nie dość, że odciągają uwagę wroga, to jeszcze są w pełni odprone na magię,a
nie dość tego, traktowane są jako broń +4! MIODZIO!
Poziom: 7
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucenia: 7
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Ulepszona wersja Ognistej Kuli - jeden z najlepszych czarów w grze ! (jeśli nie najlepszy).
[Soulafein] Z jej użyciem można stworzyć ciekawe pułapki na wroga.
[Cromwell] ...a te obrażenia...POLECAM.
Poziom: 7
Zasięg: 0
Czas działania: stały
Czas rzucenia: 1 runda
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Jak każdy z Sekwencerów - straszliwie przydatny i czyniący maga o połowę potężniejszym.
[Soulafein] Ten sekwencer pozwala na utworzenie jeszcze bardziej zabójczych kombinacji. Nic, tylko korzystać!
[Cromwell] Ten wyzwalacz czyni nas coraz bardziej groźnymi :) Nie używanie jest grzechem :D
Poziom: 8
Zasięg: 0
Czas działania: stały
Czas rzucenia: 1 runda
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Kolejny sekwencer, większa moc - obowiązek ! :)
[Soulafein] Z kolei ten sekwencer jest wyjątkowo interesujący, gdyż pozwala
na stworzenie kombinacji czarów usuwających bariery ochronne czarodzieja, np. 3x wyłom. Polecam troszkę dłużej z nim poeksperymentować.
[Cromwell] To zaklęcie ma zwiększoną moc, a co za tym
idzie zwiększony asortyment zastosowań. Soulafein można też komuś uszczknąć trochę Odporności na magię, 3x Obniżenie Odporności :)
Poziom: 8
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 8
Obszar działania: chmura o promieniu 10 metrów
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Czar bardzo skuteczny - masowo niszczy wrogów, niestety nas też to może czekać, gdy znajdziemy się w jego zasięgu :(
[Soulafein] MOC ten czar ma potężną! Odpowiednie jego wykorzystanie pozwoli pokonać niezliczone ilości wrogów bez większych problemów.
BARDZO GORĄCO POLECAM!
[Cromwell] Ale z MOCą wzrasta odpowiedzialność za spustoszenie, które tworzy ów zaklęcie. Co za moralitety Wam prawię ;D
POZIOM IX
Czarne ostrze klęski
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 9
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Walczyć, dzielni bardowie ! (szkoda, że zaklęcie to dostępne dla was jest tylko na zwojach :)) POLECAM!
Jednak liczcie się ze skutkami dezintegracji wrogów (stracony ekwipunek).
[Soulafein] Naprawdę silny czar! Znowu stworzony przede wszystkim z myślą o bardach, ale tym razem
i magowie mogą spróbować swoich sił (mogą, nie muszą :)).
[Cromwell] ......
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: specjalny
Czas rzucenia: 1 tura
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Kolejna świetna ochrona dla magów ! POLECANE !
[Soulafein] PEŁNIA MOCY!!! Z tym czarem wiąże się jeden z najłatwiejszych sposobów na
pokonanie Demogorgona. Może kiedyś dane mi będzie go Wam zaprezentować.
[Cromwell] NIEZBĘDNE zaklęcie każdego maga!!! Trzeba mieć, warto eksperymentować z tym zaklęciem!
Poziom: 9
Zasięg: 90 metrów
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucenia: 9
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Oto siła żywiołu ognia ! Aż miło popatrzeć na te masowe agonie,
osiągane dzięki temu czarowi...(GORĄCO :))POLECAM !
[Soulafein] Potężne zaklęcie, ale należy pamiętać, że razi też przyjaciół.
Tym niemniej, w rękach wprawnego gracza jest to prawdziwie zabójcza broń.
[Cromwell] To jest dopiero potęga. Przpatrz się wrogim Liszom, one tego używają nagminnie, więc może to Cie przekona :)
Tutaj kończy się, jakże destruktywna szkoła magii Inwokacji i Wywołań. Na koniec pozostaje nam ostatnia, lecz wcale nie najgorsza...
Next >>>